IELTS

هزینه آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس

شرکت در آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس، یکی از قدم‌های مهم در مسیر مهاجرت است. شما برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های مختلف در سراسر دنیا، دریافت ویزای تحصیلی و ویزای کاری، لازم است که مدرک آزمون زبان انگلیسی داشته باشید. با توجه به نوسانات نرخ ارز در ایران، مطلع ‌بودن از هزینه آزمون آیلتس، می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های شما برای مهاجرت تاثیرگذار باشد.

در این مطلب، قصد داریم در مورد انواع آزمون آیلتس، شیوه برگزاری این آزمون و هزینه آزمون آیلتس در ایران و کشورهای اطراف، صحبت کنیم. اگر شما نیز برنامه شرکت در این آزمون را دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

معرفی آزمون آیلتس

پیش از بررسی هزینه آزمون آیلتس، بهتر است معرفی کوتاهی از این آزمون زبان انگلیسی داشته باشیم. آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های سنجش سطح زبان انگلیسی معتبر در سطح جهان است. این آزمون، سطح دانش زبان شما را در 4 مهارت خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، شنیدن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) می‌سنجد تا میزان تسلط شما بر این زبان بین‌المللی به‌صورت کمی مشخص شود. البته این مهارت‌ها در دوره آیلتس کالج آریام، به‌خوبی آموزش داده می‌شوند. نتیجه این آزمون، مورد تایید دانشگاه‌ها و سازمان‌های مربوط به مهاجرت در کشورهای مختلف است. دو نوع آزمون آیلتس در سطح جهان برگزار می‌شود:

  • آزمون آیلتس جنرال IELTS General Training)): این آزمون، برای متقاضیان تحصیل در مقاطع غیر دانشگاهی مانند مدرسه یا کالج انگلیسی زبان و افرادی که قصد مهاجرت کاری را دارند، مناسب است. شما همچنین برای مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلستان، لازم است که در این نوع آزمون آیلتس، شرکت کنید. این آزمون سطح مهارت‌های روزمره زبان انگلیسی که در محیط‌های اجتماعی و کاری به آن‌ها نیاز خواهید داشت را می‌سنجد.
  • آزمون آیلتس آکادمیکIELTS Academic) ): این نوع آزمون نیز برای متقاضیان شرکت در مقاطع تحصیلی دانشگاهی یا کسانی که قصد فعالیت در یک محیط تخصصی انگلیسی‌زبان را دارند، مناسب است. این آزمون، آمادگی شما برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را می‌سنجد. به همین علت، دایره لغات این آزمون، مشابه لغات پرکاربرد در محیط‌های آکادمیک است.

بهتر است بدانید که آزمون آیلتس، به دو شکل کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا با توجه به سرعت و راحتی شما در نوشتن روی کاغذ یا تایپ‌ کردن، شکل شرکت در آزمون آیلتس را انتخاب کنید. همچنین آزمون آیلتس در ساعت‌های مختلفی در طول روز برگزار می‌شود.

 

تحصیل در انگلستان

 

آزمون آیلتس برای مهاجرت به انگلستان

اگر شما قصد مهاجرت به انگلستان را داشته باشید، باید در آزمون‌های زبان انگلیسی مورد تایید وزارت کشور انگلستان شرکت کنید. این آزمون‌ها انواع خاصی از آزمون آیلتس هستند که برای مهاجرت کاری یا تحصیلی طراحی شده‌اند. البته تمامی دانشگاه‌های انگلستان، نتیجه آزمون آکادمیک آیلتس برای ادامه تحصیل در این کشور را تایید می‌کنند. انواع آزمون‌های آیلتس برای مهاجرت به انگلستان، عبارت‌اند از:

  • آزمون آیلتس UKVI Academic: شرکت در این آزمون، برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان را دارند و در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت نکرده‌اند، الزامی است. همچنین کسانی که به قصد حضور و اشتغال در محیطی تخصصی در انگلستان، به این کشور مهاجرت می‌کنند نیز، باید در این آزمون شرکت کنند.
  • آزمون آیلتس UKVI General Training: اگر به‌ دنبال ادامه تحصیل در کالج‌ها یا مدارس انگلستان هستید، باید در این آزمون شرکت کنید. همچنین این نوع آزمون، مخصوص افرادی است که قصد اشتغال در انگلستان را دارند.
  • آزمون آیلتس Life Skills: وزارت کشور انگلستان، برای صدور ویزا برای اعضای خانواده، تمدید ویزای اعضای خانواده و درخواست برای دریافت اقامت دائم این کشور، شرکت در این نوع آزمون آیلتس را الزامی می‌داند. این آزمون به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و در آن، مهارت شنیدن و صحبت کردن افراد طی یک مکالمه، مورد سنجش قرار می‌گیرد.

 

هزینه آزمون آیلتس در ایران

هزینه ثبت نام آیلتس در کشورهای مختلف متفاوت است. با توجه به نوسانات مکرر نرخ ارز در ایران، هزینه آزمون آیلتس نیز تغییر می‌کند. طبق گزارش سایت رسمی آزمون آیلتس، هزینه شرکت در این آزمون برای ایرانیان، بین 245 تا 255 دلار است. هزینه شرکت در انواع مختلف این آزمون به شرح زیر است:

  • آزمون کاغذی آیلتس: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 8990000 تومان
  • آزمون کامپیوتری آیلتس: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 8490000 تومان
  • آزمون UKVI کاغذی: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 8990000 تومان
  • آزمون Life Skills: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 8990000 تومان

 

هزینه کنسل کردن و تغییر زمان آزمون آیلتس

اگر حداکثر تا 37 روز قبل از تاریخ آزمون اصلی آیلتس، قصد شرکت نکردن در این آزمون را داشته باشید، می‌توانید با اطلاع دادن به موسسه‌ای که از طریق آن در آزمون شرکت کرده‌اید، ثبت نام خود را حذف کنید. هزینه کنسل کردن آزمون به‌اندازه 25 درصد از هزینه آزمون آیلتس هنگام ثبت نام است. در حال حاضر، شما باید حدود 2225000 تومان جهت حذف ثبت نام خود پرداخت کنید.

همچنین در صورتی که قصد تغییر زمان آزمون خود را داشته باشید، نهایتا تا 37 روز قبل از امتحان، می‌توانید اقدام کنید. هزینه تغییر زمان آزمون نیز 2225000 تومان است و فقط یک بار می‌توانید از این امکان استفاده کنید. زمان آزمون جدید شما، باید حداقل 3 ماه با تاریخ قبلی فاصله داشته باشد. بهتر است بدانید که برای تغییر نوع آزمون نیز، مبلغ مشخصی از شما دریافت می‌شود.

 

هزینه آزمون آیلتس در کشورهای اطراف ایران

همان‌طور که گفته شد، هزینه آیلتس در کشورهای مختلف متفاوت است. هزینه امتحان آیلتس در کشورهای اطراف ایران، به شرح زیر است:

  • ترکیه:
  • آزمون آکادمیک آیلتس: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 3400 لیر
  • آزمون جنرال آیلتس: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 3400 لیر
  • آزمون UKVI آیلتس: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 3900 لیر
  • آزمون Life Skills آیلتس: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 3500 لیر

 

  • امارات:
  • آزمون آکادمیک آیلتس: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 1340 درهم
  • آزمون جنرال آیلتس: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 1340 درهم
  • آزمون UKVI آیلتس: هزینه ثبت نام در تیرماه 1402 مبلغ 1395 درهم

آزمون آیلتس

 

معرفی و هزینه آزمون آزمایشی آیلتس

شرکت در آزمون‌های آزمایشی، پیش از تاریخ امتحان اصلی آیلتس، همواره به زبان‌آموزان توصیه می‌شود. آزمون آزمایشی یا آزمون ماک آیلتس، کاملا مشابه آزمون آیلتس است و به شرکت‌کنندگان این آزمون، فرصت قرار ‌گرفتن در فضای امتحان اصلی و پاسخ به سوالات مشابه با آزمون اصلی را می‌دهد؛ همچنین احتمال خطا در آزمون اصلی را کاهش می‌دهد.

این آزمون‌ها، میزان آمادگی شما در هر 4 مهارت آزمون آیلتس را می‌سنجند و نقاط قوت و ضعفتان را مشخص می‌کنند. همچنین در صورتی که شما در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستید، می‌توانید از آزمون ماک به‌عنوان تعیین سطح آزمون آیلتس جهت انتخاب دوره آموزشی مناسب استفاده کنید. در حال حاضر، آزمون ماک به 3 شکل در ایران برگزار می‌شود. این 3 حالت، عبارت‌اند از:

  • آزمون کاغذی حضوری: متداول‌ترین نوع آزمون ماک است. شرکت در این آزمون، به کسانی که در آزمون آیلتس کاغذی شرکت کرده‌اند و سرعت نوشتن آن‌ها از تایپ کامپیوتری بیشتر است، توصیه می‌شود.
  • آزمون کامپیوتری: اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری را دارید، بهتر است در این نوع آزمون ماک شرکت کنید. شرکت در این آزمون، به کسانی که سرعت تایپ آن‌ها بیشتر از سرعت نوشتنشان است، توصیه می‌شود.
  • آزمون آنلاین: برای شرکت در این نوع آزمون آزمایشی، نیازی به حضور در محل موسسات وجود ندارد. سایر قسمت‌ها، مشابه آزمون کامپیوتری است.

هزینه شرکت در هر کدام از انواع آزمون ماک در موسسات مختلف متفاوت است. معمولا بالاترین قیمت‌ به یک میلیون تومان می‌رسد. آزمون آزمایشی آیلتس در کالج آریام، با اقتصادی‌ترین هزینه برگزار می‌شود. سوالات آزمون ماک کالج آریام، کاملا استاندارد و مشابه آزمون اصلی آیلتس هستند. همچنین در روند تصحیح این آزمون، دقت بسیار بالایی به کار می‌رود.

 

سخن پایانی

آزمون آیلتس، یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی و محبوب‌ترین آن‌ها در سطح جهان است. این آزمون به دو صورت کاغذی و کامپیوتری در ایران برگزار می‌شود. کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند، لازم است که در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند. در این مطلب، به معرفی هزینه آزمون آیلتس و انواع آن پرداختیم. اگر شما نیز علاقه‌مند به شرکت در این آزمون هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت کالج آریام، برای شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس  اقدام کنید.

 

سوالات متداول

قیمت آزمون آیلتس به دلار چقدر است؟

هزینه آزمون آیلتس برای ایرانیان 245 تا 255 دلار است.

آیا نتیجه آزمون آیلتس نوع UKVI فقط در کشور انگلستان معتبر است؟

خیر، شما می‌توانید نتیجه این آزمون را برای هر موقعیت شغلی یا تحصیلی در کشورهایی که آزمون آیلتس مورد تایید آن‌هاست، ارائه کنید.

با چه فاصله‌ای پس از آزمون، می‌توان مجددا در آزمون اصلی آیلتس شرکت کرد؟

شما بلافاصله پس از پایان آزمون، می‌توانید برای شرکت دوباره در آزمون آیلتس ثبت نام کنید.

دیدگاهی در مورد “هزینه آزمون آیلتس

  1. ابوالفضل گفت:

    ممنون از این پست خوبتون 🙂

    1. کالج آریام گفت:

      ما هم از توجه شما ممنونیم

  2. ابوالفضل گفت:

    ممنون از این پست خوبتون 🙂

    1. کالج آریام گفت:

      ما هم از توجه شما ممنونیم

  3. مهدی پور گفت:

    سلام ببخشید میشه بهم بگید که الان دلارشده یازده هزارتومان ربطی نداره ب هزینه ازمون ،یعنی قیمتش دلار دولتیه یا بازار چجوری چون اگه اون جوری باشه ک نزدیک چهارپنج تومن میشه پولش من خیلی نگران این موضوعم لطفا کمکم کنید

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      دوست عزیز نگران نباشید، همونطور که در متن مطلب هم نوشتیم قیمت آزمون آیلتس به خاطر تخصیص ارز دولتی از فروردین ۹۷ بالا نرفته و فعلا همان ۱۰٫۴۵۰٫۰۰۰ تومان هست.

  4. مهدی پور گفت:

    سلام ببخشید میشه بهم بگید که الان دلارشده یازده هزارتومان ربطی نداره ب هزینه ازمون ،یعنی قیمتش دلار دولتیه یا بازار چجوری چون اگه اون جوری باشه ک نزدیک چهارپنج تومن میشه پولش من خیلی نگران این موضوعم لطفا کمکم کنید

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      دوست عزیز نگران نباشید، همونطور که در متن مطلب هم نوشتیم قیمت آزمون آیلتس به خاطر تخصیص ارز دولتی از فروردین ۹۷ بالا نرفته و فعلا همان ۱۰٫۴۵۰٫۰۰۰ تومان هست.

      1. سعیده قادری گفت:

        الان ایلتش چقدر هست؟تاریخ ۳۰ شهریور ۹۷

        1. کالج آریام گفت:

          همراه گرامی، قیمت آزمون آیلتس در متن مطلب نوشته شده

        2. کالج آریام گفت:

          قیمت در متن مطلب نوشته و به روز می‌شود و اگر قیمت آزمون آیلتس تغییر کند در کانال تلگرام آریامو نیز در سایت اطلاع خواهیم داد

  5. رویا گفت:

    سلام
    ببخشید من مطلبی دریافت کردم مبنی بر فروش مدرک قابل استعلام آیلتس و معتبر تا دوسال میخواستم ببینم همچین چیزی امکان داره؟

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      متاسفانه چنین مطالبی همیشه وجود دارد اما مبنای درستی ندارد. مدرک آیلتس توسط مؤسسه idp استرالیا مستقیما برای آزمون دهنده صادر و ارسال می‌شود و هرگز قابل خرید نیست.
      مواظب شیادان مدرک فروش باشید ؛)

  6. رویا گفت:

    سلام
    ببخشید من مطلبی دریافت کردم مبنی بر فروش مدرک قابل استعلام آیلتس و معتبر تا دوسال میخواستم ببینم همچین چیزی امکان داره؟

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      متاسفانه چنین مطالبی همیشه وجود دارد اما مبنای درستی ندارد. مدرک آیلتس توسط مؤسسه idp استرالیا مستقیما برای آزمون دهنده صادر و ارسال می‌شود و هرگز قابل خرید نیست.
      مواظب شیادان مدرک فروش باشید ؛)

  7. شیوا گفت:

    سلام یه سوال داشتم
    اعتبار مدرک آیلتس چه مدته ؟

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      مؤسسات و سازمان‌های مجری برگزاری آزمون آیلتس معمولاً مدرکی که بیش از ۲ سال از تاریخ آن گذشته باشد را قبول نمی‌کنند مگر این که اثبات کنید که در طول این مدت، در تمرین و ارتقای مهارت‌های زبان انگلیسی خودکوشا بوده‌اید.

  8. امیرحسین پورمند گفت:

    ای بابا شانس نداریم که من یه بار امتحان دادم قبول نشدم الان با این وضعیت که گرون شد هرچی میخونم استرس میگیرم یادم میره
    کاش یه جا بود واقعا تضمین میکرد که دیگه پول و وقتمون هدر نره

    1. سامان گفت:

      اره والا اینجوری نمیشه پولمون رو از سر راه نیاوردیم که

  9. امیرحسین پورمند گفت:

    ای بابا شانس نداریم که من یه بار امتحان دادم قبول نشدم الان با این وضعیت که گرون شد هرچی میخونم استرس میگیرم یادم میره
    کاش یه جا بود واقعا تضمین میکرد که دیگه پول و وقتمون هدر نره

    1. سامان گفت:

      اره والا اینجوری نمیشه پولمون رو از سر راه نیاوردیم که

  10. محمد گفت:

    قرار بود قیمت ایلتس بالا نره که

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      بله طبق اطلاعیه پیشین سازمان سنجش در تیرماه ۹۷ قرار بود با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت آزمون ایلتس افزایش نداشته باشد اما به علت افزایش بیش از حد قیمت ارز، سرانجام سازمان سنجش هم مبادرت به افزایش قیمتها و ابلاغ آن به موسسات برگزاری آزمون کرد.
      البته توجه داشته باشید که کالج آریام صرفا برگزارکننده دوره‌های خصوصی و تضمینی آموزش ایلتس است و برگزارکننده آزمون نیست.

  11. محمد گفت:

    قرار بود قیمت ایلتس بالا نره که

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      بله طبق اطلاعیه پیشین سازمان سنجش در تیرماه ۹۷ قرار بود با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت آزمون ایلتس افزایش نداشته باشد اما به علت افزایش بیش از حد قیمت ارز، سرانجام سازمان سنجش هم مبادرت به افزایش قیمتها و ابلاغ آن به موسسات برگزاری آزمون کرد.
      البته توجه داشته باشید که کالج آریام صرفا برگزارکننده دوره‌های خصوصی و تضمینی آموزش ایلتس است و برگزارکننده آزمون نیست.

  12. محمد گفت:

    سلام
    مبنای محاسبه قیمت آیلتس کدوم ارز هست، مثلاً الان که دلار ۱۵۰۰۰ تومن شده، باز هم باید مابه التفاوت رو نسبت به قیمت ۲۷۹۵۰۰۰ تومن پرداخت کنیم؟

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و ممنون از اینکه نظر دادید
      هزینه نهایی آزمون آیلتس رو از مرکزی که قصد دارید آزمون بدهید باید بپرسید. ما صرفا برگزارکننده دوره های آمادگی آیلتس هستیم
      ولی هنوز خبر جدیدی مبنی بر افزایش قیمت آزمون نداشته ایم

      1. امیر گفت:

        ببخشید ازمون هایی که داخل ایران برگزار میشه قابل ارائه برای دانشگاه های کانادا هست یا فقط صرفا ازمون های ماک هستن؟

        1. mohsenmh گفت:

          آزمون‌هایی که در کشور در مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس انجام میشن،کاملا معتبر هستن

  13. محمد گفت:

    سلام
    مبنای محاسبه قیمت آیلتس کدوم ارز هست، مثلاً الان که دلار ۱۵۰۰۰ تومن شده، باز هم باید مابه التفاوت رو نسبت به قیمت ۲۷۹۵۰۰۰ تومن پرداخت کنیم؟

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و ممنون از اینکه نظر دادید
      هزینه نهایی آزمون آیلتس رو از مرکزی که قصد دارید آزمون بدهید باید بپرسید. ما صرفا برگزارکننده دوره های آمادگی آیلتس هستیم
      ولی هنوز خبر جدیدی مبنی بر افزایش قیمت آزمون نداشته ایم

  14. جاوید گفت:

    آخه حدود سه میلیون تومن فقط برا یک امتحان؟
    بنده به عنوان مدرس دانشگاه برای برگزاری هر امتحان صد تومن هم به من نمیدن.
    اونوقت شما دو میلیون و هفت صد و نود پنج هزار تومن از هر شرکت کننده میگیرین و تازه جالب اینجاست که ادعا میکنید که با ارز ۴۲۰۰ حساب کردین.

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      دوست عزیز گران شدن قیمت آزمون آیلتس موجب ناراحتی ما هم هست ولی ظاهرا درست متوجه نشدید
      همانطور که در متن هم آمده کالج آریام برگزارکننده آزمون آیلتس نیست
      ما صرفا برگزار کننده کلاسهای خصوصی آیلتس و پی تی ای هستیم ودر این مطلب فقط هزینه آزمون آیلتس رو از زبان سازمان سنجش آموزش کشور نقل کردیم
      موفق باشید

  15. جاوید گفت:

    آخه حدود سه میلیون تومن فقط برا یک امتحان؟
    بنده به عنوان مدرس دانشگاه برای برگزاری هر امتحان صد تومن هم به من نمیدن.
    اونوقت شما دو میلیون و هفت صد و نود پنج هزار تومن از هر شرکت کننده میگیرین و تازه جالب اینجاست که ادعا میکنید که با ارز ۴۲۰۰ حساب کردین.

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      دوست عزیز گران شدن قیمت آزمون آیلتس موجب ناراحتی ما هم هست ولی ظاهرا درست متوجه نشدید
      همانطور که در متن هم آمده کالج آریام برگزارکننده آزمون آیلتس نیست
      ما صرفا برگزار کننده کلاسهای خصوصی آیلتس و پی تی ای هستیم ودر این مطلب فقط هزینه آزمون آیلتس رو از زبان سازمان سنجش آموزش کشور نقل کردیم
      موفق باشید

  16. Jelveh گفت:

    سلام من دقیقا تاریخ برگزاری این آزمون رو متوجه نشدم !! لطف می کنید بگین تاریخاش چجوریه !!

    1. حسین وجدانی گفت:

      ما برگزار کننده نیستیم. باید به لیست مراکز برگزاری مراجعه کنید و از سایت هاشون تاریخ برگزاری رو ببینید و ثبتنام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *