PTE

نکاتی در رابطه با سؤال خلاصه نویسی یک متن در آزمون پی تی ای آکادمیک

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
در بخش summarize written question یک تا سه متن  تقریباً ۳۰۰ کلمه‌ای ارائه می‌شود که پس از خواندن آن باید خلاصه‌ی متن در یک جمله حداکثر ۷۵ کلمه‌ای نوشته شود. برای نوشتن خلاصه خود ده دقیقه فرصت دارید. دقت داشته باشید که نکات اصلی متن را در خلاصه خود ذکر کنید.

  • Word count‌ در پایین صفحه شمارش کلمه‌هایی که تایپ می‌کنید را نشان می‌دهد. همچنین در هنگام نوشتن خلاصه می‌توانید از گزینه‌های Cut، Copy و Paste‌ نیز استفاده کنید.

Cut: قسمتی از نوشته خود که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کرده و برای حذف آن بر روی cut  کلیک کنید.

Copy: قسمتی از نوشته خود که می‌خواهید کپی کنید را انتخاب کرده و سپس بر روی گزبنه copy کلیک کنید.

Paste: نشانگر موس را در جایی که می‌خواهید متن copy یا Paste شده خود را وارد کنید، قرار دهید.

  • مطمئن شوید که پاسخ شما دارای ساختار درستی است. هنگامی که پاسخ خود را نوشتید دوباره آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تنها یک جمله است و ابتدای جمله با حرف بزرگ آغاز شده و در انتهای آن نقطه قرار دارد.
  • پاسخ شما باید بین ۵ تا ۷۵ کلمه باشد که شمارش آن در پایین صفحه نشان داده می‌شود. اگر خلاصه شما کمتر از ۵ و یا بیشتر از ۷۵ باشد نمره‌ای به شما تعلق نخواهد گرفت.

  • نوشتن جمله‌های پیچیده را تمرین کنید. از آنجایی که خلاصه شما باید تنها در یک جمله بیان شود بنابراین نیاز دارید که برای خلاصه نویسی از جملات پیچیده و مرکب استفاده کنید. به طور مثال به دو جمله زیر توجه کنید. در این جملات برای متصل کردن اطلاعات مختلف به هم از کلمات ربطی استفاده شده‌است.

[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *