PTE, RESOURCES

منابع آزمون پی تی ای

منابع آزمون pte

منابع آزمون پی تی ای آمادگی شما را برای شرکت در این امتحان مهم افزایش می‌دهند. آزمون pte در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و مدرک آن برای کسانی که قصد مهاجرت دارند، همچنین برای دانشجویان و دانش‌آموزانی که می‌خواهند در موسسات آموزشی و دانشگاه‌های خارجی تحصیل کنند، کاربرد دارد.

برای افزایش آمادگی و آشنایی بیشتر با روند برگزاری، روش نمره‌دهی و نمونه سوالات این آزمون، منابع مختلفی در دسترس هستند. برخی از این منابع، آنلاین و دسته‌ای دیگر، کتاب pte و به‌صورت فیزیکی هستند. در این مطلب، قصد داریم به بررسی منابع آزمون پی تی ای که از اعتبار بالایی برخوردار هستند، بپردازیم. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

 

آزمون pte چیست؟

آزمون پی تی ای یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان است که به‌طور منظم توسط Pearson Learning Company و در 2 سطح جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. این آزمون برای دانش‌‍‌آموزان، دانشجویان و کسانی که قصد مهاجرت دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما منابع آزمون پی تی ای چیست؟

منابع آزمون پی تی ای، شامل موارد متعددی هستند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید 4 مهارت اصلی زبان خود، یعنی صحبت‌کردن (Speaking)، گوش‌دادن (Listening)، خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) را بیازمایید.

این آزمون برای موسسات معتبر و دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان معتبر است؛ بنابراین، اگر قصد پذیرش در چنین مراکز آموزشی را دارید، دریافت مدرک و نمره قبولی در این آزمون، کمک بزرگی به شما خواهد کرد. برای شرکت در این آزمون، باید از طریق مراکز مورد تایید شرکت پیرسون اقدام کنید. با توجه به اینکه در حال‌ حاضر، نمایندگی رسمی این شرکت در ایران فعالیت ندارد، متقاضیان ایرانی می‌توانند به کشورهای همسایه (امارات، ترکیه و آذربایجان) مراجعه کنند.

چند نکته برای شرکت در این آزمون از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ منابع پی تی ای و هزینه شرکت در این آزمون از جمله مهم‌ترین این موارد هستند. از نظر هزینه، باید چیزی حدود 200 تا 300 دلار هزینه کنید. به‌طور مثال، هزینه شرکت در آزمون pte در آذربایجان 210 دلار، ترکیه 3250 لیر و امارات 1150 درهم است. اما بهترین منابع پی تی ای چه مواردی هستند؟

 

منابع آزمون پی تی ای چیست؟

برای اخذ مدرک زبان انگلیسی pte، به مطالعه بهترین کتاب برای آزمون پی تی ای نیاز دارید. این منابع به 2 دسته کتاب‌های فیزیکی و منابع دیجیتال تقسیم می‌شوند. در ادامه، قصد داریم مهم‌ترین منابع و کتاب pte را بررسی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

منابع آمادگی آزمون pte

 

منابع آزمون پی تی ای، The Official Guide to PTE Academic

راهنمای رسمی آکادمی pte یکی از بهترین منابع برای کسانی است که می‌خواهند در این آزمون شرکت کنند. این کتاب علاوه بر نکات آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، راهنمای آموزشی معلمان نیز محسوب می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین شیوه‌ها و استراتژی‌‌های آموزشی را به‌ کار بگیرند.

همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان نیز می‌توانند با استفاده از این کتاب، بهترین روش‌های مطالعاتی را متناسب با شرایط خود دریافت کنند و به حداکثر آمادگی برای شرکت در این آزمون برسند. ضمنا نکاتی برای شرکت در آزمون آورده شده است تا افراد بتوانند در هنگام برگزاری آن، زمان‌بندی بهتری انجام دهند و به تمام سوالات پاسخ دهند.

البته آکادمی رسمی pte در این کتاب به معرفی منابع مطالعاتی بیشتر پرداخته است. همه این‌ها، موجب شده‌اند تا این کتاب در میان منابع آزمون پی تی ای، یکی از بهترین گزینه‌ها برای داوطلبان این آزمون باشد.

 

Expert PTE Academic B1 & B2 Level

دومین مورد از منابع آزمون پی تی ای، Expert PTE Academic B1 & B2 Level است. این منبع آموزشی، همچون مورد قبل، منبعی برای دانش‌آموزان و معلمان به‌ حساب می‌آید. این کتاب حاوی مطالب آموزشی مختلفی است که به شما کمک می‌کنند تا سطح خواندن، نوشتن، گوش‌ دادن و صحبت ‌کردن خود را ارتقا دهید. علاوه‌ بر منابع مطالعاتی، کتاب Expert PTE Academic دارای نمونه آزمون‌هایی در سطح B1  و B2  است که برای متقاضیان آزمون pte بسیار مفید خواهد بود.

نکته مثبت بعد در مورد این کتاب، رویکرد گام‌به‌گام آن در فرایند آموزش است. این موضوع کمک می‌کند تا خود را از سطوح پایین‌تر به آمادگی بالا برسانید و شانس قبولی در آزمون پی تی ای را بالاتر ببرید. واژه‌نامه، استراتژی‌های آموزشی برای مدرسان و نکاتی برای زمان‌بندی بهتر آزمون، از جمله بخش‌های دیگر یکی از بهترین منابع آزمون پی تی ای هستند.

 

بهترین منابع آزمون  pte، PTE General Skills Boosters

یکی دیگر از منابع آزمون پی تی ای که برای داوطلبان آزمون جنرال طراحی شده است، PTE General Skills Boosters است. این کتاب در 5 سطح مختلف تدوین شده است و به افراد کمک می‌کند تا در هر سطحی که هستند، آمادگی خود را افزایش دهند و در آزمون pte موفق شوند.

در این منبع، آزمون‌های آزمایشی مختلفی آورده شده است. استفاده از این آزمون‌ها به داوطلبان کمک می‌کند تا آشنایی بیشتری با سوالات آزمون پیدا کنند. یکی از نقاط قوت این منبع آموزشی، تمرکز آن بر گرامر و اصطلاحات و واژگان کاربردی و پراستفاده در پی تی ای است. با مرور واژه‌نامه و بخش گرامری این کتاب، می‌توانید تسلط خود را افزایش دهید و در آزمون اصلی نمره بهتری کسب کنید.

 

Practice Tests Plus: PTE Academic

بسیاری از شرکت‌کنندگان آزمون pte در مورد نحوه امتیازدهی و بارم هر بخش، سوالاتی دارند. از نکات مثبت Practice Tests Plus این است که نکاتی را در مورد شیوه امتیازدهی بیان می‌کند تا فرد بتواند برای پاسخگویی به هر بخش، برنامه‌ریزی کند و استراتژی خاصی برای خود مشخص کند. علاوه‌ بر این، با پاسخگویی به نمونه سوالات این منبع آموزشی، می‌توانید به حداکثر آمادگی جهت شرکت در آزمون برسید.

 

پنجمین منبع آزمون پی تی ای، Focus Exam Practice

Focus Exam Practice از منابع آموزشی پی تی ای است که در چند سطح طراحی شده تا افراد مختلف بتوانند از نکات آن، برای آمادگی بیشتر استفاده کنند. بخشی از این کتاب به آموزش‌های تصویری Speaking اختصاص یافته است. این بخش برای تقویت مهارت صحبت‌کردن بسیار مفید خواهد بود.

یکی دیگر از مباحث چالش‌برانگیز آزمون‌های زبان، بخش Reading آن است. این کتاب pte به افراد کمک می‌کند تا با مطالعه متن‌های متعدد و قرار ‌گرفتن در فضای واقعی آزمون، آمادگی بیشتری برای امتحان اصلی کسب کنند.

آزمون pte

 

PTE Academic Testbuilder

اگر به‌ مرور و بررسی سوالات آزمون pte همراه با تحلیل پاسخ‌ها نیاز دارید، این کتاب منبع بسیار خوبی برای شما خواهد بود. با استفاده از PTE Academic Testbuilder می‌توانید سوالات این آزمون را در سطوح مختلف ببینید. این موضوع، به شما کمک می‌کند تا در هر سطحی که هستید، خود را با شرایط آزمون وفق دهید و نتیجه بهتری در آزمون خود کسب کنید.

 

منابع آنلاین آزمون پی تی ای چیست؟

در کنار منابع آزمون پی تی ای که تا اینجا بررسی کردیم و بیشتر جنبه فیزیکی داشتند، گزینه‌های آنلاین نیز برای استفاده شما در دسترس هستند. از آنجایی که آزمون اصلی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، منابع آموزشی و آزمون‌های آزمایشی آنلاین بسیار کمک‌کننده خواهند بود. در ادامه، چند مورد از بهترین منابع آنلاین را مرور خواهیم کرد.

 

اولین منبع آنلاین pte، Official Pearson Mock Test

احتمالا مطمئن‌ترین منابع آموزشی، مواردی هستند که توسط موسسه برگزارکننده ارائه می‌شوند. موسسه پیرسون، آزمون آزمایشی را طراحی کرده و به‌صورت آنلاین در اختیار داوطلبان قرار داده است. با شرکت در این آزمون، با سوالات استاندارد پی تی ای، شرایط برگزاری آزمون، نحوه امتیازدهی و بارم‌بندی، روش‌های زمان‌بندی و مواردی از این دست آشنا خواهید شد.

علاوه‌ بر آمادگی فنی، شرکت در آزمون‌های آزمایشی استاندارد به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا سطح آمادگی روانی خود را نیز بهبود دهند. در نتیجه در آزمون واقعی با استرس کمتر و اعتماد‌به‌نفس بالاتر ظاهر خواهند شد.

 

PTE Academic Official Practice App

در میان منابع پی تی ای، اپلیکیشن رسمی آکادمی پیرسون از بهترین منابع محسوب می‌شود. اپ pte به شما این امکان را می‌دهد تا در هر موقعیت و هر زمان، بتوانید از آموزش‌های استاندارد استفاده کنید و با نمونه سوالات آزمون pte بیشتر آشنا شوید.

روند آموزشی این اپلیکیشن، به ترتیب ضرورت مطالب است. در واقع، شما می‌توانید با دسته‌بندی انجام‌شده برای مطالب، زمان خود را مدیریت و تمرکز بیشتری برای یادگیری نکات مهم‌تر صرف کنید. همه این ویژگی‌ها، موجب شده‌اند تا اپ تمرینی پیرسون برای کسانی که رفت‌وآمد زیادی دارند یا دوست دارند از زمان‌های مرده خود استفاده بهینه‌تر کنند، گزینه جذابی باشد.

 

سخن پایانی

منابع آزمون پی تی ای که در این مطلب بررسی شدند، همگی از منابع معتبر این آزمون هستند. اگر شما قصد دارید با اهداف مهاجرت تحصیلی یا… مدرک آزمون زبان pte را دریافت کنید، می‌توانید از منابع آفلاین یا آنلاین ذکر‌شده در این مطلب استفاده کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت پیرسون (مجری این آزمون) در ایران نماینده فعالی ندارد و برای شرکت در آزمون pte، باید به کشورهای همسایه همچون ترکیه یا امارات سفر کنید؛ این موضوعی است که باعث ایجاد ابهام و پرسش در ذهن داوطلبان می‌شود. اگر در مورد نحوه شرکت در این آزمون، زمان و شیوه برگزاری آن سوال دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در کالج آریام در تماس باشید.

 

سوالات متداول

آزمون pte چیست؟

آزمون پی تی ای، یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان است که به‌طور منظم توسط Pearson Learning Company و در 2 سطح جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. این آزمون برای دانش‌‍‌آموزان، دانشجویان و کسانی که قصد مهاجرت دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

منابع آزمون پی تی ای شامل چه مواردی هستند؟

منابع این آزمون به 2 دسته کلی آفلاین و آنلاین تقسیم می‌شوند. موسسه پیرسون به‌عنوان مجری این آزمون، منابع خود را در قالب کتاب، آزمون آنلاین و اپلیکیشن در اختیار داوطلبان قرار داده است.

 

اپلیکیشن آزمون pte چیست؟

اپلیکیشن رسمی موسسه پیرسون به نام PTE Academic Official Practice App منتشر شده است و به شما کمک می‌کند تا در هر جا و هر زمان، به تمرین بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *