RESOURCES, BOOKS

منابع آزمون آیلتس

منابع آزمون آیلتس

مدرک زبان آیلتس یکی از معتبرترین مدارک بین‌المللی زبان انگلیسی است. در این آزمون مهارت شما در چهار بخش listening  (شنیداری)، reading (خواندن)، writing (نوشتاری) و speaking (مکالمه) سنجیده می‌شوید. متونی که در هر یک از این بخش‌‌ها برای شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود، تخصصی نبوده و مطالبی از میان روزنامه‌ها، مجلات و سخنان روزمره انتخاب می‌شود. در ادامه با بلاگ آریام همراه باشید تا با بهترین منابع آزمون آیلتس و شیوه کسب آمادگی برای این آزمون بیشتر آشنا بشوید.

اهمیت آزمون آیلتس

مهاجرت به کشورهای توسعه‌یافته‌ای چون کانادا، استرالیا و کشورهای اروپایی یکی از دغدغه‌های نسل جوان است. دسترسی به امکانات و تجهیزات مدرن در کنار سیستم آموزشی پیشرو در این کشورها از اصلی‌ترین عواملی است که آن‌ها را تشویق می‌کند سختی‌های این مسیر را به جان خریده و برای رسیدن به آینده کاری مناسب با درآمدی قابل قبول تلاش ‌کنند تا از این کشورها پذیرش بگیرند.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مدارکی که از متقاضی مهاجرت طلب می‌شود، مدرک آیلتس با نمره بالای 6 است. برای تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف در هر دانشگاه شما باید این مدرک را ارائه کنید. آشنایی با منابع آزمون آیلتس به شما کمک می‌کند با شرکت در این آزمون نمره قابل قبولی کسب نمایید.

 

شرکت در کلاس‌های آیلتس

برای کسب آمادگی در آزمون آیلتس می‌توانید در کلاس‌هایی که از طرف سازمان‌های معتبر برگزار می‌شود شرکت کنید. در این موسسه‌ها کلاس به دو شیوه گروهی و خصوصی برای شما برگزار می‌شود. در کلاس خصوصی سرعت رشد شما بیشتر است. مربی زمان بیشتری می‌گذارد. مهارت‌های شما را دقیق‌تر ارزیابی می‌کند و هر دو با تمرکز بیشتری پیش می‌روید. اما در کلاس‌هایی که به شکل گروهی برگزار می‌شود، تعامل شما با سایر هم‌کلاسی‌ها و مشاهده فعالیت‌های آن‌ها انگیزه مضاعفی می‌دهد. مربی بهتر می‌تواند مفاهیم لازم را جا بیندازد و معاشرت با زبان‌آموزان دیگر در کسب تجربه لازم ضرورت دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود تنها در‌صورتی به دنبال کلاس‌های خصوصی باشید که برای کسب مهارت لازم عجله دارید. در هر دو مدل تلاش مربیان این است که زبان‌آموزان را با منابع آزمون آیلتس آشنا کرده و آن‌ها را با تمرین‌های مناسب آماده ‌کنند.

کلاس‌های شما می‌تواند به شکل فشرده هم برگزار شود. اما از آن‌جا که زبان آموز باید چند ساعت بعد از کلاس به تمرین و مطالعه بپردازد، این فشردگی مخل و آسیب زننده است. در گذشته موفقیت در آزمون آیلتس ساده‌تر بود و زبان آموزان با یادگرفتن تکنیک‌های آزمون می‌توانستند در آن موفق شوند. اما اکنون با یاد گرفتن تکنیک‌ها نهایت نمره‌ای که می‌توانید کسب کنید، از 5 فراتر نمی‌رود. در واقع اکنون آزمون به شکلی برگزار و تصحیح می‌شود که مهارت‌های شما با الگوریتم‌های حرفه‌ای بررسی ‌شود. پس برای پذیرفته‌شدن در آزمون آیلتس تا می‌توانید با منابع آزمون آیلتس آشنا شوید و دانش انگلیسی خود را ارتقا ببخشید.

 

آزمون آیلتس به شکل خودخوان

گزینه دیگری که در برابر شما قرار دارد، کسب آمادگی به شکل خودخوان است. اگر به دلیل اشتغالات کاری یا تحصیلی توانایی شرکت در کلاس‌های آیلتس را ندارید، می‌توانید با منابع آزمون آیلتس آشنا شوید و خودتان به مطالعه آن‌ها اقدام نمایید. البته اقدام به شکل خودخوان اقتضائات خودش را دارد. در کلاس آیلتس شما ناچار می‌شوید بر اساس برنامه‌ای که در کلاس ارائه می‌شود پیش رفته و به هیچ‌وجه امکان کم‌کاری ندارید. از این جهت می‌توان گفت شرکت در کلاس سرعت پیشرفت شما را بالا می‌برد. اما همین تجربه را میتوان به شکل خودخوان کسب کرد. به این صورت که با برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش بروید و خود را ملزم کنید هر روز میزان معینی را مطالعه کنید. تمرین داشته باشید و هرروز بخش قابل ملاحظه‌ای از زمان فراغت و آزادی خود را برای ارتقای مهارت خود کنار بگذارید. این انتخاب شما می‌تواند محاسنی هم داشته ‌باشد. مطالعه در خلوت و تمرکز به شما این امکان را می‌دهد که تا حد امکان ضعف و قوت‌های خود را بهتر بشناسید و تمرینات خود را بر اساس نیازتان تنظیم کنید.

 

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس بر اساس هدفی که مخاطبین از گرفتن آن دارند، در موارد امتحانی فرق می‌کند. معمولا مهم‌ترین کاربرد آزمون بین‌المللی آیلتس به مهاجرت بازمی‌گردد. بر اساس نوع ویزایی که قصد دارید بگیرید باید نوع آزمون آیلتس خود را انتخاب کنید. هر یک از این آزمون‌ها بر اساس نیاز شما باید انتخاب شوند اما می‌توان چنین گفت که آزمون آیلتس جنرال از جهاتی ساده‌تر از آکادمیک است. البته منابع آزمون آیلتس در هر دو نوع تا حد زیادی مشابهت دارد و تنها می‌توان گفت برخی از کتاب‌های زیر برای آزمون آکادمیک مناسب‌تر هستند.

 

آیلتس جنرال

در‌ صورتی‌که تمایل شما انتخاب مهاجرت غیرتحصیلی باشد، آیلتس جنرال انتخاب مناسبی است. تعیین سطح مهارت زبان در شرکت‌های داخلی هم به وسیله این آزمون سنجیده می‌شود. در این نوع آیلتس درک مطلبی که در بخش Reading مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، یا متنی که نوشتن آن در بخش Writing از داوطلب خواسته می‌شود، حاوی مباحث تخصصی نیست. از آن‌جا که مهارت‌های عمومی مد نظر مخاطبین این آزمون است، محتوایی که در آزمون از داوطلب تقاضا می‌شود، حول محور تبلیغات، اطلاعات عمومی، اخبار و … است.

 

آیلتس آکادمیک

اگر انتخاب شما مهاجرت تحصیلی باشد، آیلتس آکادمیک برای شما هدف مهمی است. البته اشتغال در مشاغل علوم پزشکی هم نیازمند این مدرک است. تفاوت آکادمیک و جنرال در فرم این دو آزمون نیست. هر دو آزمون از چهار بخش Listening، Speaking، Writing و Reading  تشکیل شده‌اند. اما آیلتس آکادمیک در بخش Reading سطح لغات بالاتری دارد تا میزان تسلط و مهارت داوطلب سنجیده شود. همچنین در بخش Writing هر دو تسکی که از مخاطب خواسته می‌شود، متن تخصصی و علمی مرتبط با موضوعات دانشگاهی است تا سطح نوشتار شرکت‌کننده سنجیده شود. می‌توان گفت در بخش Reading دریافت  نمره 23 از 40 در آزمون آکادمیک برابر با گرفتن نمره 30 از 40 در آزمون جنرال است. چرا که سطح سنجش متقاضی بسیار متفاوت خواهد بود.

 

منابع آزمون آیلتس

بر اساس انتخاب شما که آمادگی به‌صورت خودخوان را برگزینید یا با شرکت در کلاس‌های آیلتس خود را به آزمون برسانید، منابعی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. کتاب‌هایی که برای تدریس توسط استاد انتخاب می‌شوند از همان ابتدا سیر و روندی متناسب با تدریس در کلاس اتخاذ کرده‌اند. استاد شما با معرفی این کتاب‌ها کلاس را پیش خواهد برد و شما دغدغه‌ای از این جنبه نخواهید داشت. اما برای داوطلبینی که مایل‌اند مهارت خود را به شکل خودخوان ارتقا ببخشند، کتاب‌هایی متفاوت طراحی شده‌ است. با مطالعه منابع آزمون آیلتس از مبتدی تا پیشرفته می‌توانید با برنامه‌ریزی و استمرار به نمره بالایی در قبولی برسید.

 

زبان آموز

 

برای قبولی و کسب نمره بالا باید منابع آزمون آیلتس را به خوبی بشناسید. توجه داشته باشید که معرفی منابع آزمون آیلتس به این معنا نیست که سوالات الزاما مشابه محتوای آن‌ها خواهد بود. در واقع آشنایی با منابع آزمون آیلتس به شما کمک می‌کند شناختی اجمالی از آزمون پیدا کرده و با فضای آن آشنا بشوید. به هر میزان که حوصله و پشتکار بیشتری برای قبولی در این آزمون خرج کنید، احتمال موفقیت و کسب رتبه بالا بیشتر می‌شود. در ادامه با معرفی مهم‌ترین کتاب‌ها شما را با نحوه شروع آیلتس آشنا می‌کنیم:

 

کتاب‌های Mindset for IELTS

می‌توان به جرات گفت این مجموعه، بهترین کتبی هستند که به عنوان منابع آزمون آیلتس از انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است. سری کتاب‌های Mindset یک منبع آموزشی خوب برای آیلتس است که در چهار جلد برای چهار سطح از آموزش به کار می‌آیند. جلد اول این کتاب سطح ابتدایی است که صرفا برای آشنایی با مفاهیم اولیه به‌کار می‌رود. جلد دوم به سطح اولیه ورود می‌کند. تسلط بر این کتاب برای تامین امتیاز تا سقف 5.5 کافی است. اما در ‌صورتی‌که مایل هستید نمره خود را تا 6.5 ارتقا بخشید، بهتر است بر جلد سوم آن مسلط شوید. جلد چهارم بالاترین سطح آیلتس است که به شما کمک می‌کند تا نمره 7.5 بگیرید. این سری کتاب‌ها برای افرادی که قصد دارند با منابع آیلتس از صفر آشنا شوند بسیار مناسب است. می‌توان این کتب را به عنوان منابع آزمون آیلتس جنرال در نظر گرفت.

 

کتاب The official Cambridge Guide to IELTS

این مجموعه را می‌توان از کتاب‌های جامعی دانست که به عنوان منابع آزمون آیلتس منتشر شده‌اند. از آن‌جا که این مجموعه از جانب انتشارات کمبریج عرضه شده ‌است، می‌توان به آن‌ اعتماد کرد و آن‌ را هم در مجموعه بهترین منابع آزمون آیلتس دانست. چهار فصل اول این کتاب به تقویت چهار مهارت نوشتاری، صحبت، شنیداری و خواندن می‌پردازد. در بخش آخر نیز 8 آزمون تافل و نحوه حل کردن آن‌ها آمده است. این کتاب را می‌توان هم منبع آیلتس جنرال و هم منبع آیلتس آکادمیک دانست.

 

کتاب Essential Grammar in use

آمادگی برای آزمون آیلتس به وسیله سلسله کتاب‌های Essential Grammar in use با سری بریتیش امکان‌پذیر است. سری امریکن برای آزمون تافل قابل توصیه است. این کتاب‌ها را می‌توان از منابع آیلتس آکادمیک دانست. چرا که به شکل جامع و کامل گرامر انگلیسی را به مخاطب می‌آموزد. آموزش کتاب به این شکل است که یک صفحه گرامر را توضیح می‌دهد و در صفحه بعد زبان‌آموز با حل تمرینات رو‌به‌رو می‌شود. حل این تمارین ذهن زبان‌آموز را زبده می‌کند و او را در معرض امتحان خودش قرار می‌دهد.

 

کتاب Essential words for the IELTS

در این کتاب با 600 لغت از پراستفاده‌ترین لغاتی که در آزمون آیلتس به کار می‌روند، آشنا می‌شوید. در هر درس ابتدا لغات آموزش داده می‌شوند و بعد در یک متن به کار می‌روند تا زبان‌آموز بتواند به راحتی کاربرد آن‌ها را بیاموزد و خود را بسنجد. این کتاب را می‌توان یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین منابع آزمون آیلتس دانست.

 

کتاب Oxford word skills

این کتاب را انتشارات آکسفورد عرضه کرده است و از جمله کتاب‌های لغت‌محور به حساب می‌آید. هر درس این کتاب در مورد موضوعی خاص است و عبارات و جملات جدیدی به زبان‌آموز آموزش می‌دهد. این کتاب در مجموع 80 درس دارد و هر درس آن 2000 کلمه جدید با موضوعات مختلف دارد و در سه سطح basic، intermediate و advanced تعریف شده و هر درسی تمریناتی دارد که پاسخ آن‌ها در انتهای کتاب آورده شده است.

 

کتاب اصطلاحات مهارت‌های کلمات آکسفورد و افعال و عبارات

محور آموزش‌های این کتاب حول افعال و ترکیبات مهم در زبان انگلیسی است. با مطالعه این کتاب و تسلط بر آن بیش ‌از 1000 فعل را خواهید شناخت. این مجموعه با ارزش در دو سطح intermediate  و advanced منتشر شده است. در آزمون آیلتس تسلط بر این کتاب تاثیر زیادی بر نمره نهایی شما در بخش درک مطلب یا Reading خواهد گذاشت.

 

کتاب Get ready for IELTS speaking

تاکید آموزش‌های این کتاب بر مهارت گفتاری زبان آموزان است. شما با تسلط بر این مجموعه 4 جلدی می‌توانید بخش speaking  آزمون آیلتس را با امتیاز مناسبی پشت سر بگذارید. البته توجه به این نکته ضروری است که سطح این کتاب پایین است و بیشتر مناسب افرادی است که کسب آمادگی برای آیلتس را به تازگی آغاز کرده‌اند. در هر جلد از این کتاب دوازده درس با موضوعات مختلف ارائه شده ‌است. در پایان لغات مرتبط و مهارت‌های گفتاری مربوط به آن درس در قالب تمرین‌های مناسب از زبان‌آموز خواسته شده است. در هر درسی از این کتاب بخش اطلاعات آزمون هم وجود دارد که به شما نکات مهمی را در مورد آزمون آیلتس یادآوری می‌کند.

 

کتاب Get ready for IELTS listening

مهارت شنیداری یکی از بخش‌های مهم و سخت آزمون آیلتس است. صوتی که شرکت‌کننده باید پیاده کند تنها یک بار پخش می‌شود و تنها افرادی که از قبل تمرینات کافی داشته‌باشند می‌توانند از این مرحله با موفقیت عبور کنند. انتشارات کالینز در کنار کتاب‌هایی با محوریت مهارت گفتاری، این کتاب‌ها را عرضه کرده تا مخاطبان این انتشارات بتوانند در مهارت شنیداری نیز خود را ارتقا ببخشند. این مجموعه هم مانند مجموعه‌ قبلی دوازده درس در هر کتاب به شما عرضه می‌کند و با امتحان و تمرین میزان تسلطتان را به شما نشان می‌دهد.

 

کتاب Listening for IELTS

تکیه این کتاب بر مهارت شنیداری است و محتوای صوتی آن بیشتر از محتوای نوشتاری است. بیست درس 4 صفحه‌ای برای زبان‌آموز ارائه شده ‌است و فایل صوتی آن در اختیار شما قرار می‌گیرد. این کتاب نیز مانند برخی منابع خودخوان دیگر در سطح متوسط قرار دارد و برای ارتقای نمره شما از 5 به 6 مناسب است.

 

آیلتس

 

آشنایی با منابع IELTS، موثر در قبولی با نمره بالا

مدرک آزمون آیلتس برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای توسعه‌یافته را دارند یا در رشته‌هایی چون پزشکی تحصیل می‌کنند، ضروری است. این آزمون به دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود. در این مقاله با منابع آزمون جنرال و آکادمیک آشنا شدید. برخی از منابعی که در این مقاله معرفی شد به نوعی منابع آیلتس از صفر محسوب می‌شوند. در کسب آمادگی برای آیلتس مهم نیست که با شرکت در کلاس‌های خصوصی یا گروهی اقدام می‌کنید یا به دنبال منابع آیلتس خودخوان هستید. می‌توانید با دسترسی به منابع آیلتس از مبتدی، کسب آمادگی را آغاز کنید و با پشتکار و برنامه‌ریزی به هدف خود برسید. با استفاده از مطالب بلاگ آریام در مورد آزمون آیلتس و منابع آن می‌توانید همه نکاتی که شما را برای این آزمون آماده می‌کند پیدا کنید و هدف‌گذاری نهایی خود را هرچه سریع‌تر انجام دهید.

 

سوالات متداول

کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون آیلتس نیازمند شرکت در کلاس‌های منظم است؟

اگر شرایط شما برای شرکت در کلاس مناسب است، سعی کنید تا حد امکان در این کلاس‌ها شرکت کرده و از راهنمایی‌های استاد و تعامل با سایر زبان‌آموزان استفاده کنید. مسلما کسی که آیلتس را به شکل منسجم و منظم دنبال می‌کند، سریع‌تر به هدف خود می‌رسد. اما چنان‌چه به دلیل مشغله کاری یا دانشگاه و … توان شرکت در چنین کلاس‌هایی را ندارید یا تمکن مالی لازم را هنوز پیدا نکرده‌اید، نگران قبول نشدن در آزمون آیلتس نباشید. چرا که می‌توانید با شناختن منابع خودخوان آیلتس توانایی لازم را پیدا کرده و برای به‌دست‌آوردن نمرات بالا آماده شوید. منابع خودخوان در هر چهار مهارت لازم در آزمون آیلتس به شما کمک می‌کنند.

 

برای قبول شدن در آزمون آکادمیک آیلتس منابع خودخوان کافی هستند؟

آزمون آکادمیک در دو بخش نوشتاری و درک مطلب به شکل تخصصی متقاضی را می‌سنجد. اما چنان‌چه در جرگه افرادی هستید که توان شرکت در کلاس‌های آیلتس را ندارند، نگران نباشید. چرا که منابع خودخوان جواب‌گوی این مدل آزمون هستند. تنها کافیست دقت و نظم خود را بالا ببرید و درک مطلب خود را از مطالب تخصصی کتاب‌هایی که معرفی شد، ارتقا ببخشید.

 

آیا می‌توان در کلاس‌های فشرده شرکت کرد و خود را با سرعت بیشتری به آزمون رساند؟

آزمون آیلتس آمادگی زیادی از شما می‌طلبد. کسی که وارد کلاس‌های این آزمون می‌شود باید به این نکته توجه کند که در هر روز باید حداقل چهار پنج ساعت از زمان خود را برای مطالعه منابع آزمون آیلتس صرف کند. پس این فشردگی در‌صورتی‌که ضرورت نداشته ‌باشد، مخل آرامش و یادگیری شما خواهد بود.

دیدگاهی در مورد “منابع آزمون آیلتس

  1. هانی گفت:

    مرسی از اینکه کتابا و فایل های صوتی و گذاشتید

  2. هانی گفت:

    مرسی از اینکه کتابا و فایل های صوتی و گذاشتید

  3. sahar گفت:

    سلام ببخشید هنوز فایل صوتی برام دانلود نمیشه چیکارکنم؟

    1. زینب سلطانی گفت:

      تست شد. تمامی فایل‌ها قابل دانلود می‌باشند.

  4. sahar گفت:

    سلام ببخشید هنوز فایل صوتی برام دانلود نمیشه چیکارکنم؟

    1. زینب سلطانی گفت:

      تست شد. تمامی فایل‌ها قابل دانلود می‌باشند.

  5. behzad گفت:

    کارتون خ بارزشه … ازتون تشکر میکنیم

  6. behzad گفت:

    کارتون خ بارزشه … ازتون تشکر میکنیم

  7. مهتاب گفت:

    سلام
    میشه لطف کنید بفرمایید از کجا میتونم این کتابهارو تهیه کنم؟ بصورت کتاب باشه ولی. الکترونیکی نه

    1. کالج آریام گفت:

      سلام
      از انتشارات جنگل قابل تهیه هستند

  8. کالج آریام گفت:

    سلام
    از انتشارات جنگل قابل تهیه هستند

  9. زهرا گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم با مطالعه ی این کتابها آمادگی برای آزمون میسر میشه ؟
    اگر نه باید چه جوری خودمون رو آماده کنیم بدون کلاس رفتن

    1. کالج آریام گفت:

      سلام
      این منابع از قوی ترین منابع یادگیری زبان هستند
      اگر می خواهید خودتان بخوانید می توانید از مشاور آموزش ما کمک بگیرید تا بهترین منابع را به شما معرفی کند.
      ۰۲۱۴۱۲۷۶

  10. زهرا گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم با مطالعه ی این کتابها آمادگی برای آزمون میسر میشه ؟
    اگر نه باید چه جوری خودمون رو آماده کنیم بدون کلاس رفتن

    1. کالج آریام گفت:

      سلام
      این منابع از قوی ترین منابع یادگیری زبان هستند
      اگر می خواهید خودتان بخوانید می توانید از مشاور آموزش ما کمک بگیرید تا بهترین منابع را به شما معرفی کند.
      ۰۲۱۴۱۲۷۶

  11. سارا گفت:

    یک دنیا سپاس🙏🏻

  12. سارا گفت:

    یک دنیا سپاس🙏🏻

  13. سیدفاضل گفت:

    درود و سپاس ویژه!

  14. سیدفاضل گفت:

    درود و سپاس ویژه!

  15. جواد گفت:

    ممنونم از لطفتون در ضمن ی سوال ترجمه این منابع به صورت فارسی موجود هست یعنی میشه از ی جایی تهیه کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      بله ترجمه هم وجود دارد می‌تونید در اینترنت جستجو کنید
      انتشارات محترم جنگل هم ترجمه کرده اند. البته در آموزش زبان، استفاده از کتب با زبان اصلی توصیه می‌شود

  16. جواد گفت:

    ممنونم از لطفتون در ضمن ی سوال ترجمه این منابع به صورت فارسی موجود هست یعنی میشه از ی جایی تهیه کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      بله ترجمه هم وجود دارد می‌تونید در اینترنت جستجو کنید
      انتشارات محترم جنگل هم ترجمه کرده اند. البته در آموزش زبان، استفاده از کتب با زبان اصلی توصیه می‌شود

  17. محمد گفت:

    تشکر. خیلی دنبال منابع ایلتس میگشتم

  18. محمد گفت:

    تشکر. خیلی دنبال منابع ایلتس میگشتم

  19. vahid گفت:

    با سلام
    خیلی ممنون بابت فایل هایی که گذاشتید
    این منابع برای آزمون IELTS کافیه؟

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      بستگی به توان خودتون و نمره هدفتون داره و آزمون آیلتس هم نکات و ریزه کاری‌های زیادی داره
      ما اینجاییم که به شما دوستان کمک کنیم و شما رو به نمره هدفتون برسونیم

  20. vahid گفت:

    با سلام
    خیلی ممنون بابت فایل هایی که گذاشتید
    این منابع برای آزمون IELTS کافیه؟

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      بستگی به توان خودتون و نمره هدفتون داره و آزمون آیلتس هم نکات و ریزه کاری‌های زیادی داره
      ما اینجاییم که به شما دوستان کمک کنیم و شما رو به نمره هدفتون برسونیم

  21. shima گفت:

    با سلام.کتاب‌های MINDSET FOR IELTS آمادگی برای آزمون جنرال هستش یا آکادمیک؟

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      این سری کتابها برای آزمون آیلتس آکادمیک مناسب هستند

  22. shima گفت:

    با سلام.کتاب‌های MINDSET FOR IELTS آمادگی برای آزمون جنرال هستش یا آکادمیک؟

    1. کالج آریام گفت:

      سلام و درود
      این سری کتابها برای آزمون آیلتس آکادمیک مناسب هستند

  23. ترانه میرزاحصاری گفت:

    ممنون از مطالب دقیق و با ارزش شما

  24. ترانه میرزاحصاری گفت:

    ممنون از مطالب دقیق و با ارزش شما

  25. سپهر گفت:

    کتاب های کمبریج خوبه

  26. سپهر گفت:

    کتاب های کمبریج خوبه

  27. پری گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما.ببخشین منبع اول قابل دانلود کردن نیست؟

  28. پری گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما.ببخشین منبع اول قابل دانلود کردن نیست؟

  29. max گفت:

    چه منابع خوبی!
    دسچین خوبی بود
    ممنون

  30. max گفت:

    چه منابع خوبی!
    دسچین خوبی بود
    ممنون

  31. فاطمه گفت:

    دکتر صفایی فقط عاشقشم بهترین در تدریس زبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *