PTE

سؤالات چند گزینه ای چند پاسخی در بخش لیسنینگ آزمون پی تی ای

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

نکات پاسخ به سؤالات چند گزینه ای چند پاسخی در لیسنینگ آزمون پی تی ای

multiple choice, choose multiple answers

listening-mcq-choose-multiple-answer

این نوع از سؤالات لیسنینگ آزمون آکادمیک پی تی ای بسیار مشابه سؤالات چند گزینه ای-چند پاسخی ریدینگ آزمون پی‌تی‌ای هستند. اما در این آزمون به جای خواندن یک متن، شما به یک فایل صوتی گوش می دهید و در تلاش برای پاسخگویی به سؤالات بر خواهید آمد. در این نوع سؤالات برای هر سؤال 5-6 گزینه در اختیارتان قرار خواهد گرفت و شما می بایست از بین آنها گزینه‌های صحیح را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که باید تمامی گزینه‌های صحیح را انتخاب کنید.

فایل صوتی به صورت اتوماتیک پخش خواهد شد و تنها یک بار قادر به شنیدن فایل خواهید بود. برای انتخاب گزینه‌های صحیح باکس تعبیه شده در کنار هر گزینه را از طریق کلیک (چپ) کردن انتخاب نمایید. اگر از انتخاب گزینه ای پشیمان شدید، یک بار دیگر بر روی باکس مورد نظر کلیک کنید.

نمره شما در این قسمت به توانایی‌تان در فهم فایل صوتی است که می شنوید. در هنگام گوش دادن به فایل صوتی می بایست در صدد فهم معانی ضمنی و صریح فایل باشید. برای بهبود توانایی لیسنینگ خود می توانید به https://podcasts.ox.ac.uk/  مراجعه کنید.

تعداد سؤالات ۳-۲
نمره دهی ۱ نمره برای هر جواب صحیح
نمره منفی دارد
زمان پاسخگویی ۷ ثانیه قبل از پخش شدن اتوماتیک فایل صوتی برای آماده کردن خود وقت دارید. هیچ محدودیتی در پاسخگویی به سؤالات وجود ندارد. شامل محدودیت کلی برای تست لیسنینگ می شود.

روش پاسخگویی به سؤالات

در مدت زمان ۷ ثانیه ای که قبل از پخش فایل صوتی وقت دارید، سعی کنید که سریعا سؤالات را بخوانید؛ در صورت امکان نگاهی نیز به گزینه‌ها بیندازید. توجه داشته باشید که وقت کافی برای خواندن تمام اطلاعات ندارید، بنابراین تلاش کنید که تا حد امکان خود را با اطلاعات موجود آشنا نمایید. بهترین روش خواندن سؤال و انتخاب کلمات کلیدی تعدادی از گزینه‌ها می باشد. هدف از این مدت زمان 7 ثانیه ای آشنایی با موضوع مورد سؤال است. آشنایی با اطلاعات ارائه شده به ذهن شما کمک می کند تا با دقت بیشتری بر اطلاعات لازم جهت پاسخگویی به سؤالات تمرکز کند.

پس از پخش شدن فایل صوتی تلاش کنید که تم‌های اصلی و اطلاعات کلیدی را بفهمید و در عین حال سؤالات و گزینه‌ها را نیز در خاطر داشته باشید. از آنجاکه هدف شما پاسخ گفتن به سؤالات است، بنابراین سعی کنید هر آنچه را که می شنوید به آنها ارتباط دهید. در حین گوش دادن سعی کنید که نکاتی را نیز یادداشت نمایید تا در نهایت برای پاسخگویی صحیح به سؤالات بتوانید از آنها استفاده نمایید.

همانطور که در حال گوش دادن به فایل هستید سعی کنید بر روی گزینه‌ها تمرکز نمایید و آنها را بر اساس ارتباط مفهومی و معنایی با فایل صوتی در حال پخش در ذهن خود لیست کنید. در انتها، اطلاعاتی را که به یاد می آورید با نکاتی که یادداشت کرده‌اید ترکیب نمایید و سعی کنید گزینه‌های صحیح را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشد که برای این نوع سؤالات نمره منفی لحاظ خواهد شد، بنابراین جواب سؤالات را به صورت تصادفی انتخاب نکنید. نمره نهایی شما در نهایت پایینتر از صفر نخواهد بود. با این حال، اگر در پاسخگویی به سؤالات مطمئن نبودید سعی کنید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

Multiple Choice, Multiple answer - listening PTE Multiple Choice, Multiple answer - listening PTE

نکات کلیدی جهت پاسخگویی به چند گزینه ای – چند پاسخی (Multiple Choice, Multiple answer)

  1. از مدت زمان ۷ ثانیه ای قبل از شروع پخش نهایت استفاده را ببرید.
    • به سرعت سؤالات و گزینه‌ها را پیش خوانی کنید و ذهنتان را برای آنچه که باید بر رویش متمرکز شوید آماده نمایید. سعی در فهم سؤالات نمایید و بر روی چند کلمه از هر گزینه تمرکز کنید.
  2. در هنگام پخش فایل صوتی سعی در تهیه یک لیست ذهنی از گزینه‌های ممکن نمایید.
    • به هنگام پخش فایل بر روی گزینه‌ها تمرکز کنید و تلاش کنید مفاهیم مرتبط موجود در هر گزینه را با سؤالات ارتباط دهید.
  3. در حین گوش دادن به فایل صوتی نکات کلیدی را یادداشت نمایید.
    • هر زمان که کلمه و یا نکته ای کلیدی می شنوید آنرا یادداشت نمایید. به طور یقین یادداشت برداری از نکات و کلمات کلیدی به شما در پاسخگویی کمک شایانی خواهد کرد.
  4. در این قسمت توجه داشته باشد که تنها در انتها پاسخ‌هایتان را نهایی نمایید.
    • حتی در صورتی که فکر می کنید که پاسخ‌های صحیح به سؤالات را یافته اید، برای نهایی کردن آنها عجله نکنید. صبر کنید پخش فایل به پایان برسد و در انتها به نهایی کردن پاسخ‌های خود بپردازید.
  5. همه گزینه‌ها را در نظر داشته باشد.
    • به هیچ عنوان هیچ کدام از گزینه‌ها را از قلم نیندازید. همه آنها را به دقتت مطالعه نمایید. تنها با دلایل منطقی و قابل اطمینان به حذف گزینه‌ها بپردازید.

روش نمره دهی

نمره دهی در این بخش بر اساس توانایی‌تان در فهم، تحلیل، تفسیر، و ارزیابی فایل متنی کوتاهی با موضوعی آکادمیک صورت خواهد گرفت. اگر به تمامی سؤالات پاسخ صحیح دهید، تمام نمره این قسمت را دریافت خواهید کرد. در غیر این صورت اگر به یکی یا تعدادی از سؤالات پاسخ نادرست دهید، بر اساس سیستم نمره دهی partial credit scoring بخشی از نمره را دریافت می کنید. شما برای هر پاسخ صحیح یک نمره مثبت و برای هر پاسخ نادرست یک نمره منفی دریافت خواهید نمود. حداقل نمره صفر خواهد بود.

برای تمرین بر روی این نوع سؤالات می توانید به وب سایت https://hotshot24.com/pte-listening-multiple-choice-multiple-answers-practice-questions.html مراجعه نمایید.
[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *