PTE

راه کارهای تسلط بر سؤال پرکردن جای خالی در آزمون پی تی ای

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
با دنبال کردن نکات زیر به آسانی می‌توانید نمره کامل سؤالات پرکردن جای خالی (fill in the blanks) در آزمون پی تی ای را به دست آورید.

نکات سوال fill in the blanks در آزمون پی تی ای- کالج آریام

ساختار

تست های متفاوتی در بخش پرکردن جای خالی در آزمون آکادمیک پی تی ای طراحی شده اند. نوع اول آن معروف به تست های درگ اند دراپ (Drag and Drop) است که از نظر اهمیت به طور کلی در رده دومی قرار می گیرند. این نوع تست شامل نمرات فراوانی می باشد و از نظر بارم بندی نمرات از وزن قابل ملاحظه ای برخوردارند. به طور معمول، هر آزمون ریدینگ آکادمیک پی تی ای حاوی ۲-۵ سوال پرکردن جای خالی می باشد.
شکل اصلی سوالات به این گونه می باشد که متنی کوتاه بر روی نمایشگر ظاهر می شود و حاوی حدود 3-6 جای خالی است. برای پاسخگویی به این سوالات در زیر متن گزینه های لازم جهت استفاده برای جواب دادن به سوالات نیز فراهم می شوند. لازم به ذکر است که تعداد گزینه ها معمولا دو برابر تعداد جاهای خالی خواهد بود. در این قسمت از آزمون ریدینگ آکادمیک پی تی ای، شرکت کنندگان ملزم به انتخاب و کشیدن (Drag) گزینه ی صحیح به فضاهای خالی بوده و آنرا در قسمت مربوطه قرار (Drop) خواهند داد. اساسا، به این نوع سوالات، (Drag and Drop) اطلاق می شود. متن ها بسیار کوتاه بود و اغلب در رابطه با حوزه های آکادمیک، ادبیات و یا علوم اجتماعی هستند.
مساله حائز اهمیت اینجا چگونگی خواندن است. اگر نحوه صحیح چگونگی خواندن و پاسخگویی به این سوالات را ندانید به احتمال زیاد پاسخگویی به آنها وقت زیادی را از شما خواهند گرفت. برای هر چه بهتر جواب دادن به این نوع از سوالات شما نیازمند سرعت و دقت بالایی خواهید بود. زمانی که بحث در مورد آزمون ریدینگ در میان است، می دانید که با هر چه بیشتر خواندن دایره واژگان شما نیز بالاتر خواهد رفت. با این حال، زمانی که افزایش سرعت خواندن مولفه ای کارآمد در نظر گرفته می شود تنها افزایش میزان خواندن نمی تواند جهت پاسخگویی به این نوع سوالات کمک چندانی به شما بکند. بنابراین، تمرین چگونگی پاسخگویی به این سوالات ضروری می نماید، چراکه سریع خوانی قابل ملاحظه ای از شما انتظار خواهد رفت. از آنجایی که پاسخگویی به این سوالات به طور چشمگیری نمره کلی ریدینگ شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد پس در هنگام پاسخگویی به این سوالات باید بسیار مراقب باشد. همچنین، این نوع سوالات تا حد زیادی به سطح گرامر شما بستگی دارند.
نوع دیگر سوالات پر کردن جای خالی در آزمون PTE اکادمیک ریدینگ سوالات “خواندن و نوشتن پر کردن جای خالی” (reading and writing Fill in the blanks) می باشند. این نوع از سوالات نیز همانند نوع قبلی نمره ریدینگ شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

نمره دهی

در رابطه با نحوه نمره دهی این نوع سوالات بایستی افزود که شما برای هر پاسخ صحیح ۱ نمره خواهید گرفت. توجه داشته باشد که هیچ نمره منفی در صورت پاسخ نادرست در نظر گرفته نخواهد شد. بنابراین، شما می توانید حدود ۱۵ واحد (Credits) از این مجموعه سوالات دریافت نمایید. قبل از اینکه به این نتیجه گیری برسید که می توانید از ۹۰ نمره کل آزمون ۱۵ نمره را اینجا کسب ننمایید می بایست اعلام کنیم که مؤسسه پیرسون PTE واحدها (Credits) را احتساب خواهد کرد و نه نمره ها. با این حال، با پاسخگویی صحیح به سوالات ین بخش می توانید Credits قابل ملاحظه ای برای خود جمع آوری کنید.

  1. نکاتی برای چگونگی پاسخگویی به سوالات پر-کردن-جای-خالی آزمون ریدینگ آکادمیک پی تی ای
  2. بیشتر از ۲ زمان دقیقه صرف پاسخگویی به این قسمت نکنید.
  3. به مسائل فنی توجه داشته باشد.
  4. از دانش گرامری تان استفاده نمایید.
  5. دایره واژگانتان را تقویت بخشد.
  6. با کلمات هم-آ (Collocations) آشنایی داشته باشد.
  7. از استراتژی حذف استفاده کنید.
  8. کاربرد صحیح کلماتی که معانی مختلف دارند را بیاموزید.

• بیشتر از ۲ دقیقه زمان صرف پاسخگویی به این قسمت نکنید

سعی نمایید که در 1.5 تا 2 دقیقه سوالات این بخش را پاسخ ندهید و از صرف کردن زمان بیشتر در این بخش اجتناب کنید. برای پاسخگویی به این سوالات در این مدت زمان کوتاه می بایست از تکنیک Skimming استفاده کنید. از آنجایی که متن ها کوتاه می باشند به راحتی می توانید متن را Skim کرده و ایده ای اصلی در مورد کلمات و فضاهای خالی بدست آورید. به عبارتی دیگر، به آسانی می توانید تشخیص دهید که فضاهای خالی نیازمند یک فعل، صفت، قید و یا اسم هستند.


← پیشنهاد مطالعه: تندخوانی یا skimming چیست؟


• به مسائل فنی توجه داشته باشید

در این نوع از سوالات، شما باید کلمه مورد نظرتان را به انتخاب کرده و آنرا بکشید (Drag) و در باکس مورد نظر رها (Drop) نمایید. در اینجا، توجه به مسائل فنی به معنای توجه به فرایند Drag and Drop است. توجه داشته باشید که کلمه مورد نظر را در باکس صحیح رها کنید. پس از اتمام پاسخگویی به سوالات، در نهایت، صحت کلمات رها شده در باکس های مورد نظر را بررسی نمایید و حتما توجه داشته باشید که هیچ کدام از باکس ها خالی نمانده باشد. تنها پس از توجه به این مسائل بر روی کلید “بعدی” (Next) کلیک نمایید، چراکه ویرایش سوالات پس از کلیک بر روی کلید “بعدی” امکان پذیر نمی باشد.

• از دانش گرامرتان استفاده کنید

بعد از اتمام Skimming بلافاصله با موضوع متن آشنا خواهید شد و امکان پیش بینی محل استقرار تعدادی از کلمات را در متن خواهید یافت. در بعضی موارد تشخیص دهید که هر کدام از فضاهای خالی نیازمند یک فعل، صفت، قید و یا اسم است. شما همچنین می توانید بر اساس زمان گرامری و کلمات هم-آ گزینه صحیح را پیدا کنید. بنابراین، گرامر نقش عمده ای را در این میان بازی می کند.
شما باید فضاهای خالی که قادر به پاسخگویی هستید را سریعا تشخیص داده و زمانتان را بر روی فضاهای که قادر به پاسخگویی سریع نیستید هدر ندهید.
شکل افعال را در حالتهای که با اسامی مفرد و جمع می آیند، بشناسید. چگونگی استفاده از حروف تعیین (articles) با اسامی مفرد و جمع را بیاموزید. می دانید که در صورتی که اسمی غیر قابل شمارش باشد استفاده از a/an قبل از آن امکان ندارد، اما زمانی که اسم قابل شمارش است در صورت مفرد بودن می توان a/an را قبل از آن به کار برد. به علاوه، اسامی قابل شمارش می توانند شکل جمع داشته باشند، به عبارتی دیگر، می توان با آنها “s” جمع اضافه نمود، در حالیکه اسامی غیر قابل شمارش شکل جمع ندارند. هر چند که استثناهای نیز وجود دارند که باید از آنها مطلع باشید.

• دایره واژگانتان را تقویت بخشد

در این بخش از آزمون متن ها معمولا از حوزه های آکادمیک، ادبیات و یا علوم اجتماعی انتخاب می شوند. بنابراین، احتمال اینکه با متنی روبرو شوید که تعداد زیادی از کلمات به نظرتان ناآشنا هستند، وجود دارد. جهت رفع این مشکل، باید تا جایی که می توانید شروع به خواندن مقالات آکادمیک کنید و دایره واژگان آکادمی خود را گسترده تر نمایید.

• با کلمات هم-آ (Collocations) آشنایی داشته باشید

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر داشته باشید آشنایی با کلمات هم-آ یا کالوکیشن است. دو نوع از این کلمات هم-آ وجود دارد. نوع اول کلمات هم-آ آکادمیک (academic collocation words) و نوع دوم کلمات هم-آی گرامری (grammatically collocated words) هستند.
برای مثال:
“You can achieve your desired score with practice.”
در این مثال “desired score” مجموعه ای از دو کلمه هم-آست.
“You need to be aware of grammar in order to get good score in this task.”
با این حال، در این مثال، “be aware of” مجموعه ای از فعل و حرف اضافه مخصوص است.

• از استراتژی حذف استفاده کنید

در مواردی که شما در مورد گزینه صحیح مطمئن نیستید می توانید با نگاه کردن به سایر گزینه ها جواب صحیح را مطمئن تر انتخاب نمایید. در این موارد می توانید با حذف گزینه های نامربوط تر در انتخاب گزینه صحیح اطمینان بیشتری داشته باشید.

• کاربرد صحیح کلماتی که معانی مختلف دارند را بیاموزید

در هر صورت، شما به صورت طبیعی برای پاسخگویی به سوالات پر کردن جای خالی fill in the blanks، دانش استفاده صحیح کلمات را بکار خواهید برد. ممکن است در پاسخگویی به سوالات به دو کلمه که معنای بسیار مشابهی دارند برخورد نمایید و در انتخاب یکی از آنها سردرگم شوید. در این حالت، می توانید از دو روش برای انتخاب جواب صحیح استفاده نمایید. روش اول، بکارگیری دانش گرامری است. در این روش می بایست به دنبال حروف اضافه (prepositions)، افعال، و یا اسم ها باشید. روش دوم، بکارگیری کانتکست (Context) جملات است. جمله قبل و بعد باکس مورد نظر را به سرعت بخوانید و از نشانه های موجود انتخاب گزینه صحیح استفاده نمایید.

[/av_textblock]

[/av_one_full]

دیدگاهی در مورد “راه کارهای تسلط بر سؤال پرکردن جای خالی در آزمون پی تی ای

  1. مجتبی سایبان گفت:

    من همیشه وقتم تو این قسمت هدر میره

  2. مجتبی سایبان گفت:

    من همیشه وقتم تو این قسمت هدر میره

  3. علیرضا گفت:

    مرسی از راهنمایی دقیق

  4. علیرضا گفت:

    مرسی از راهنمایی دقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *