IELTS

آیلتس (IELTS) چیست؟

آیلتس چیست

آزمون آیلتس (IELTS) امروزه به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های جهان شناخته می‌شود که نتیجه آن برای اکثر کشورها و دانشگاه‌ها معتبر است. به طور کلی این آزمون در نزدیک به ۱۱۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. افراد می‌توانند با گرفتن نمره قابل قبول در این آزمون، به مهاجرت تحصیلی و غیر تحصیلی اقدام کنند.

در این مقاله ما به موضوع «آیلتس چیست» پرداخته و همچنین تمامی نکات مهم پیرامون این مفهوم را برایتان ارائه دهیم. از این رو در صورتی که به دنبال مهاجرت تحصیلی کشورهای مختلف دنیا هستید، می‌توانید با بهره‌گیری از مطالب موجود در این مقاله اطلاعات خود را پیرامون این مسئله افزایش دهید.

 

آیلتس چیست؟

در پاسخ به این سؤال، به طور کلی می‌توان اینطور بیان کرد که آیلتس به عنوان سیستم آزمون زبان انگلیسی در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. این آزمون برای سنجش سطح زبان انگلیسی متقاضیان است. افرادی که تصمیم به زندگی و مهاجرت در خارج از ایران را می‌گیرند، باید از سطح مناسبی از زبان انگلیسی برخوردار باشند که سنجش این سطح به وسیله آزمون آیلتس انجام می‌گیرد.

این آزمون در کمتر از ۳ ساعت مهارت‌های شما را در لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ می‌سنجد. از طرفی در آزمونی شفاهی نیز مهارت اسپیکینگ سنجیده می‌شود.

بنابراین همانطور که مشخص است این آزمون به چهار بخش تقسیم می‌شود که نمره هر بخش از ۱ تا ۹ محاسبه می‌شود. لازم است عنوان کنیم که شما عموما نیاز دارید برای مهاجرت به بسیاری از کشورها، نمره آیلتسی بین ۶ الی ۷ داشته باشید. این موضوع نشان می‌دهد که مهارت‌های ایده‌آلی در زمینه زبان انگلیسی دارید. از این رو می‌توانید در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌های انگلیسی زبان مشغول به تحصیل شوید.

آزمون آیلتس

 

ساختار آزمون آیلتس را بشناسید

در رابطه با ساختار آزمون آیلتس باید عنوان کنیم که این آزمون به چهار بخش اساسی تقسیم می‌شود که شکل کلی و ساختار این آزمون را تشکیل می‌دهد. این چهار بخش شامل مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. در این بخش از مقاله «آیلتس چیست» قصد داریم بخش‌های متفاوت این آزمون را برایتان معرفی کرده و مطالب مهم مرتبط با آن را برایتان عنوان کنیم.

 

بخش شنیداری (Listening)

در این بخش افراد ۳۰ دقیقه وقت دارند تا به تعداد ۴۰ سؤال در چهار بخش مختلف پاسخ دهند. لازم به ذکر است که برای افراد فایلی پخش خواهد شد و این فایل تنها یک بار برای شرکت‌کنندگان پخش می‌شود. از این رو متقاضیان باید پس از یک بار شنیدن فایل صوتی، این ۴۰ سؤال را پاسخ دهند. طبیعتا جواب سؤالات این بخش باید در دفترچه پاسخنامه درج گردد.

همانطور که اشاره کردیم سؤالات بخش شنیداری در چهار بخش مختلف قرار می‌گیرند. جالب است بدانید بخش اول و دوم آزمون در رابطه با موضوعات اجتماعی و مکالمات معمولی بین افراد است. این در حالی است که بخش سوم و چهارم پیرامون مسائل و موضوعات دانشگاهی قرار می‌گیرد.

 

بخش خواندن (Reading)

لازم است عنوان کنیم تعداد سؤالات این بخش نیز ۴۰ عدد و مدت زمان برگزاری و پاسخ به این سؤالات ۶۰ دقیقه است. در بخش خواندن، سه متن که هر کدام به طور میانگین 2000 تا ۲۷۰۰ کلمه دارند، قرار می‌گیرد. از این رو شرکت‌کنندگان باید پس از خواندن این متن‌ها، پاسخگوی سؤالات درج شده باشند. لازم به ذکر است متن‌های انتخابی در این آزمون برای شرکت‌کنندگان از کتاب‌ها، جزوه‌های عمومی و مجلات انتخاب می‌شوند.

 

بخش نوشتاری (Writing)

مدت زمان این بخش از آزمون آیلتس، ۶۰ دقیقه است. در این بخش شرکت کنندگان با دو موضوع روبه‌رو هستند. از این رو باید پیرامون موضوعات مشخص شده متنی را بنویسند. موضوعات بخش نوشتاری آیلتس چیست؟ موضوع اول در رابطه با شرح مشکلی فرضی است که از شما خواسته می‌شود آن را به اندازه حداقل ۱۵۰ کلمه توضیح دهید.

موضوع دوم در بخش نوشتاری آزمون آیلتس نیز در رابطه با این است که شما باید نظر موافق و یا مخالف خود را پیرامون موضوعی خاص بیان کنید. تعداد کلمات قابل قبول در این بخش حداقل ۲۵۰ کلمه است.

لازم به ذکر است که در هر دو بخش اگر متن نوشته شده توسط شما کمتر از تعداد کلمات قابل قبول باشد، از نمره شما کسر خواهد شد. با توجه به زمان کلی آزمون، پیشنهاد می‌شود که ۴۰ دقیقه از زمان آزمون خود را به این بخش اختصاص دهید تا برای سایر بخش‌ها زمان کافی داشته باشید.

 

بخش مکالمه یا صحبت کردن (Speaking)

در این بخش شرکت‌کنندگان یک مصاحبه حضوری با مصاحبه‌کننده رسمی آزمون آیلتس خواهند داشت. مدت زمان این بخش حداکثر ۱۵ دقیقه است. این بخش از آزمون آیلتس نیز به سه قسمت اساسی تقسیم می‌شود. در ابتدا متقاضی باید به سؤالات عمومی و شخصی در رابطه با محل زندگی، وضعیت خانوادگی، علایق و وضعیت کاری خود پاسخ دهد. در ادامه مصاحبه کننده آزمون، موضوعی را برایتان انتخاب می‌کند.

در این زمان شما تنها یک دقیقه فرصت دارید تا در رابطه با موضوع فکر کرده و در رابطه با آن باید حدود دو دقیقه صحبت کنید. در مرحله آخر شما باید حداکثر ۵ دقیقه با مصاحبه کننده خود مکالمه‌ای را برقرار کنید. موضوع این مکالمه همان موضوعی است که در مرحله قبل به شما داده شده است.

کارنامه آیلتس

 

 انواع مدرک آیلتس کدامند؟

در رابطه با انواع مدرک آیلتس باید عنوان کنیم که این آزمون در سه دسته کلی جای می‌گیرد. این سه دسته عبارتند از مدرک آیلتس آکادمیک، آیلتس جنرال و آیلتس لایف اسکیلز. در ادامه این مطلب قصد داریم به طور مفصل هر کدام از این موارد را توضیح دهیم. همچنین باید ذکر کنیم که هر کدام از انواع مدارک آیلتس برای چه افرادی مناسب است.

به طور کلی برای افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و یا بالاتر را در دانشگاه‌های خارجی دارند، مدرک آیلتس آکادمیک گزینه مناسب شناخته می‌شود. در چنین آزمون‌هایی افراد باید ضمن دارا بودن چهار مهارت گفته شده در آزمون آیلتس، پاسخگوی سؤالات آکادمیک نیز باشند. زیرا که چنین افرادی قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع تخصصی‌تر ادامه دهند، از این رو باید از مهارت‌های بیشتری برخوردار باشند.

نوع دوم از انواع آزمون آیلتس به آیلتس جنرال اختصاص دارد. این آزمون مناسب افرادی است که قصد مهاجرت، اشتغال به کار و در کل اهدافی غیر از ادامه تحصیل دارند. لازم به ذکر است که آیلتس جنرال حالت تخصصی و یا دانشگاهی نخواهد داشت. در واقع سؤالات آن بیشتر پیرامون مسائل اجتماعی و معلومات روزمره است.

دسته سوم نیز به لایف اسکیلز معروف است. این نوع از انواع مدرک آیلتس که به تازگی معرفی شده مناسب افرادی است که قصد مهاجرت دائمی به کشور انگلستان را دارند. این تست همچنین برای افرادی که به دنبال دریافت ویزای کشور انگلستان هستند نیز مناسب خواهد بود.

لازم به ذکر است که این آزمون نسبت به سایر آزمون‌ها کمی راحت‌تر گرفته می‌شود. چرا که در این آن تنها مهارت‌های لیسنینگ و اسپیکینگ مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرند.

 

آیلتس کامپیوتری چیست؟

به طور کلی امتحان آیلتس به دو روش کلی از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود. این دو روش عبارتند: از روش کتبی و روش کامپیوتری. روش قدیمی آزمون آیلتس همان آزمون کتبی است که داوطلبان سؤال‌ها را روی برگه کاغذی دریافت کرده و سپس جواب‌ها را با مداد بر روی پاسخنامه خود درج می‌کنند.

اما امروزه روش جدیدتری طراحی و ارائه شده است که به آن روش آزمون آیلتس کامپیوتری می‌گویند. در این روش سؤال‌ها و پاسخ مربوط به آنها، بر روی کامپیوترهای مرکز برگزارکننده آزمون قرار می‌گیرد. داوطلبان باید با استفاده از کیبورد و ماوس پاسخ‌ها را بر روی کامپیوتر مربوطه وارد کنند. آیلتس کامپیوتری مزایای بسیار زیادی نسبت به روش‌های قدیمی دارد. به عنوان مثال این کار سرعت عمل شرکت‌کنندگان را بسیار بالا خواهد برد. البته این روش برای افرادی که آشنایی بالایی با کامپیوتر ندارند و یا نمی‌توانند سریع تایپ کنند، چالش بزرگی خواهد بود.

آیلتس کامپیوتری

 

کاربرد مدرک آیلتس چیست؟

داشتن مدرک آیلتس فرصت‌های ایده‌آل و مناسب بسیار زیادی را برای افراد فراهم می‌آورد. به همین دلیل است که سالانه ده‌ها هزار دانشجوی ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند؛ در این آزمون شرکت می‌کنند.

آزمون آیلتس و مدرک آن تقریبا به عنوان شرط لازم برای پذیرفته شدن در دانشگاه‌های انگلیسی زبان محسوب می‌شود. امروزه این مدرک برای تمامی افرادی که قصد تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان، اشتغال، تدریس زبان انگلیسی و به طور کلی مهاجرت را دارند حیاتی و ضروری شناخته می‌شود.

علاوه بر آن امروز مؤسساتی وجود دارند که افراد برای کار در آن موظف به ارائه مدرک آیلتس خود هستند. به عنوان مثال در مراکز مرتبط به بهداشت و درمان و همچنین در زمینه‌هایی چون پرستاری، داروسازی و پزشکی افراد باید سطح زبان انگلیسی بالایی داشته باشند.

از طرف دیگر مؤسسات و مراکز حرفه‌ای فعال در زمینه‌های هوانوردی، ساخت و ساز، حسابداری، انرژی اقتصاد و صنعت گردشگری نیز برای کارمندان خود شرط ارائه مدرک آیلتس قرار می‌دهند.

 

آمادگی برای آزمون آیلتس چطور است؟

پس از آشنایی با اهمیت و کاربرد آزمون آیلتس، نوبت به نحوه آمادگی برای این آزمون می‌رسد. به نظر شما چه فاکتورهایی برای دستیابی به این مهم نیاز است؟ شاید از نظر شما داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی برای قبولی در این آزمون کافی باشد. با وجود اینکه این مهارت، لازمه اصلی شرکت در آزمون آیلتس است اما ماجرا تنها به این موضوع ختم نمی‌شود.

شرکت در آزمون آیلتس جزئیات و مسائل خاص خود را دارد. به عبارت دیگر ممکن است افرادی  پیدا شوند که از دانش زبانی بالایی  برخوردار باشند اما نتوانند نمره مناسبی را در آزمون آیلتس کسب کنند. از این رو توصیه ما به شما این است که پیش از آزمون ابتدا در دوره‌های آیلتس شرکت کنید.

امروزه این دوره‌ها به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود و می‌تواند شما را برای گرفتن نمره قابل قبول در این آزمون  راهنمایی کنند. این دوره‌ها شامل دوره اسپیکینگ، دوره لیسینیگ، دوره رایتینگ و دوره ریدینگ است.

امروزه دوره‌های فشرده آیلتس نیز برای افراد طراحی شده است. این دوره‌ها مخصوص و مناسب افرادی هستند که مدت زمان کمی برای مطالعه دارند. در نظر داشته باشید که حضور در کلاس و یا بهره بردن از دوره‌های آنلاین، بدون تمرین و تلاش شما بی نتیجه خواهد ماند.

کلاس آیلتس

 

ثبت نام در آزمون آیلتس به چه شکل است؟

امروزه مؤسسات و مراکز گسترده‌ای وجود دارند که آزمون آیلتس برگزار می‌کنند. طبیعتا هر کدام از این مراکز سایت مخصوص خود را دارند. از این رو برای ثبت نام در آزمون آیلتس کافی است وارد سایت یکی از این مراکز شده و مراحل ثبت نام را انجام دهید.

لازم به ذکر است که برای ثبت نام ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت مربوطه بسازید. پس از آن مدارک مورد نیاز ثبت نام را در این سایت‌ها آپلود کنید. برخی از مدارک مورد نیاز شما برای ثبت نام در آزمون آیلتس عبارتند از:

  • کارت ملی
  • پاسپورت
  • عکس رنگی با زمینه سفید
  • ارائه کارنامه آزمون قبلی (در صورت شرکت در آزمون)

علاوه بر مدارک نام برده هر فرد، باید برای ثبت نام آزمون آیلتس هزینه بپردازد. این هزینه در سال‌های اخیر حدود ۷ میلیون گزارش شده است که باید آن را با کارت‌های شتاب پرداخت نمایید.

 

نحوه نمره‌دهی در آزمون آیلتس چگونه است؟

نحوه نمره‌دهی آیلتس در واقع همان میانگین نمرات کسب شده شما در تمامی مهارت‌های ذکر شده است. همانطور که گفته شد شما در هر کدام از چهار بخش این آزمون، نمره‌ای را بین بازه صفر تا ۹ کسب می‌کنید.

نهایت ۴ نمره شما از این چهار بخش به طور میانگین محاسبه شده و در اختیارتان قرار می‌گیرد. نتیجه امتحان در قالب یک کارنامه به شخص شرکت کننده در آزمون ارائه می‌گردد. در این کارنامه نمره تمامی مهارت‌های شما به طور تفکیک شده، نمایش داده خواهد شد.

آیلتس

 

مدت زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس چقدر است؟

از سؤالات پرتکرار و مهمی که معمولا برای شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس پیش می‌آید این است که نتایج این آزمون پس از چه مدت اعلام می‌گردد؟ لازم به ذکر است به طور معمول نتایج این آزمون حدود دو هفته پس از اتمام آزمون اعلام می‌شود. با وجود پیچیدگی‌های موجود در نمره‌دهی و همچنین مورد بررسی قرار گرفتن آزمون‌ها توسط اساتید مجرب، این مدت زمان نسبتا مطلوب و معقول لحاظ می‌شود.

از طرف دیگر نشان‌دهنده اهمیت این آزمون و نمره گرفته شده در آن است. در نظر داشته باشید که نتایج اولیه و نمرات کسب شده شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس از طریق مؤسسه‌ای که داوطلب در آن آزمون داده است قابل دسترسی خواهد بود.

 

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه‌ها چند است؟

محدوده نمره قبولی آیلتس در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. در واقع هر دانشگاه بر اساس قوانین موجود، حداقل نمره‌ای را برای پذیرش دانشجویان اعلام می‌کند. به عنوان مثال حداقل نمره مورد نیاز آیلتس برای پذیرش در دانشگاه آکسفورد 7 است.

از این رو نمی‌توان نمره دقیقی را برای قبولی در دانشگاه‌ها عنوان نمود. اما به طور میانگین برای اینکه بتوانید در اکثر دانشگاه‌های سطح برتر و انگلیسی‌زبان مشغول به تحصیل شوید، عموما موظف به اخذ نمره آیلتس 6.5 تا 7.5 هستید.

 

مراکز برگزاری آزمون آیلتس کجاست؟

امروزه هر کدام از مؤسسات برگزاری آزمون آیلتس، خدمات متفاوتی را به شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهند. از این رو افراد باید پیش از ثبت نام در هر کدام از این مؤسسات، ابتدا خدمات ارائه شده توسط آنها را بررسی کنند و از اعتبار و کیفیت مرکز مورد نظرشان خاطر جمع شوند. به عنوان مثال یکی از ویژگی‌هایی که می‌توانید به هنگام انتخاب مراکز آزمون به آن توجه داشته باشید این است که برخی از مراکز امتحانی پس از آماده شدن کارنامه آن را به صورت رایگان برایتان ارسال می‌نمایند.

مراکز آیلتس

منابع آزمون آیلتس چیست؟

منابع آزمون آیلتس چیست؟ امروزه کتاب‌ها و راهنماهای بسیار گسترده‌ای وجود دارند که به عنوان منابع آزمون آیلتس شناخته می‌شوند. اما برخی از کتاب‌ها و منابع از اهمیت و اعتبار بیشتری برخوردار هستند. از این رو شما می‌توانید برای آماده شدن در این امتحان از منابع زیر بهره ببرید:

  • کتاب Official IELTS Practice Materials
  • کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS
  • کتاب و فایل صوتی IELTS LISTENING RECENT ACTUAL TESTS
  • کتاب Top Tips for IELTS Academic
  • کتاب Barron’s Essential Words for IELTS
  • کتاب‌های Cambridge IELTS (تا کنون 17 جلد آن منتشر شده است)

 

اعتبار مدرک آیلتس چقدر است؟

به طور کلی شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون اعتبار مشخص و محدودی را برای مدرک آیلتس در نظر می‌گیرند. اعتبار مدرک آیلتس دو سال محاسبه می‌شود. در واقع افراد پس از دو سال باید مجددا آزمون دهند تا میزان و سطح دانش زبان انگلیسی خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

حال اگر فردی در طی این دو سال در حال انجام فعالیت‌های زبانی بوده باشد چه؟ چنین افرادی می‌توانند با ارائه اسناد و مدارکی که نشان دهنده انجام فعالیت‌های زبانی آنها در طی این دو سال باشد، از شرکت مجدد در آزمون آیلتس خودداری کنند.

 

آزمون آیلتس چند بار در سال برگزار می‌شود؟

لازم به ذکر است که برگزاری آزمون آیلتس چندین و چند بار در سال انجام می‌شود. از این رو در صورتی که متقاضیان خود را برای تاریخ مشخصی آماده نکرده اند، می‌توانند بدون نگرانی منتظر برگزاری این آزمون در تاریخ دیگر باشند. تاریخ دقیق برگزاری این آزمون‌ها معمولا پیش از برگزاری اعلام می‌گردد. از این رو شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت آموزشگاه مورد نظر اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با تاریخ‌های برگزاری آزمون به دست آورید.

 

آزمون آزمایشی آیلتس (ماک) چیست؟

همانطور که گفته شد برای شرکت در آزمون آیلتس باید هزینه قابل‌ توجهی را پرداخت کنید. از این رو توصیه ما به شما این است که پیش از آزمون اصلی، در آزمون‌های آزمایشی آیلتس شرکت نمایید. مراکز و مؤسساتی که در آنها ثبت نام می‌کنید، آزمون‌های آزمایشی متعددی را برگزار می‌کنند.

این آزمون‌های آزمایشی (ماک) باعث می‌شوند تا شرایط حضور در آزمون اصلی برایتان تداعی گردد. این کار اضطراب و استرس شما را تا حد بالایی کاهش می‌دهد. همچنین از این طریق می‌توانید با استانداردهای لازم آشنا شوید و تجربه کسب کنید. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که نمره‌های آزمون آزمایشی تقریبا شبیه نمره‌های آزمون اصلی خواهد شد.

آمادگی آیلتس

 

تفاوت آیلتس با تافل چیست؟

به طور کلی آزمون آیلتس و تافل شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال هر دو از اعتبار بالایی برخوردار هستند. همچنین هر دو به صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می‌شوند. اما در برخی از موارد مانند نحوه نمره‌دهی و هزینه با یکدیگر متفاوت هستند. در رابطه با هزینه آزمون‌ها باید عنوان کنیم که آزمون تافل نسبت به آزمون آیلتس کمی گران‌تر محاسبه می‌شود.

شاید برایتان سؤال باشد که برای مهاجرت تحصیلی و کاری کدام آزمون گزینه بهتری است؟ در جواب باید عنوان کرد که این موضوع کاملا بستگی به دانشگاه و یا مرکزی دارد که قصد گرفتن پذیرش در آن را دارید. نکته قابل توجه این است که اکثر کشورها و مراکز کاری، معادل هر دو آزمون را می‌پذیرند. این موضوع نشان دهنده اعتبار یکسان این آزمون‌ها است.

در رابطه با سختی این آزمون‌ها نیز باید به عنوان کنیم که هر دوی آنها از یک سطح برخوردار هستند. از این رو نمی‌توان یکی از آنها را سخت‌تر از دیگری معرفی کرد.

 

تفاوت آزمون GRE با آیلتس چیست؟

به طور کلی هر دوی این آزمون‌ها به منظور تعیین سطح دانش زبانی استفاده می‌شوند. اما در بخش‌هایی با یکدیگر متفاوت‌اند. به عنوان مثال تعداد برگزاری آزمون آیلتس در سال نسبت به آزمون GRE بیشتر است.

آزمون GRE در مقایسه با سطح زبان آیلتس و تافل سطح دشوارتری دارد. در رابطه با اعتبار مدرک GRE باید عنوان کنیم که مدت زمان اعتبار آن نسبت به آیلتس، که حدود دو سال است، بیشتر بوده و همچنین اعتبار این آزمون در بسیاری از دانشگاه‌ها بالاتر است. حداقل سنی که داوطلب می‌تواند در آزمون GRE شرکت کند ۲۱ سال است.

 

نکات پایانی

سعی کردیم در مقاله «آیلتس چیست» تمامی نکات مهم پیرامون این آزمون را برایتان به طور کامل شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کلاس آیلتس، تعین سطح آنلاین آیلتس، تعیین سطح حضوری و مشاوره آیلتس، تبدیل تافل به آیلتس، مدارک زبان انگلیسی و موارد دیگر در این خصوص به وبسایت کالج آریام مراجعه کنید.

 

پرسش‌های پرتکرار

مدت زمان اعتبار آزمون آیلتس چقدر است؟

به طور کلی این آزمون ۲ سال اعتبار دارد. از این رو پس از آن، افراد باید مجددا آزمون آیلتس دهند تا دانش زبانی آنها بار دیگر مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. مگر آنکه افراد در طی این دو سال بتوانند مدرکی جهت نشان دادن فعالیت‌های زبانی خود ارائه دهند.

هزینه آزمون آیلتس بیشتر است یا تافل؟

به طور تقریبی هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس ۷ میلیون تومان گزارش شده است. این در حالی است که هزینه آزمون تافل ۲۲۵ دلار کانادا محاسبه می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که ثبت نام در آزمون تافل کمی گران‌تر از آزمون آیلتس است.

مدرک آیلتس چه کاربردهایی دارد؟

به طور کلی شما برای آنکه بتوانید به مهاجرت تحصیلی و کاری به کشورهای انگلیسی زبان بپردازید؛ نیاز به مدرک آیلتس دارید. علاوه بر آن امروزه در برخی از مراکز حرفه‌ای فعال نیز ارائه این مدرک امری ضروری شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *