RESOURCES

بهترین اپلیکیشن‌های خودآموز زبان

اپلیکیشن‌ زبان

اپلیکیشن زبان یک ابزار عالی برای کمک به یادگیری سریع زبان انگلیسی است. چنین ابزاری در کنار ویژگی‌هایی مانند سرعت، جذابیت و سرگرم ‌کننده‌ بودن، همیشه در دسترس شما است. درست مانند این که همیشه یک کلاس درس کوچک روی گوشی همراه خود دارید. این برنامه‌ها یک مکمل عالی برای یادگیری زبان هستند و می‌توانند در بخش‌های مختلف مانند واژگان، دستور زبان و … برایتان شگفتی بیافرینند.

اگر هنوز یکی از این برنامه‌ها را روی گوشی خود نصب نکرده‌اید، وقت آن رسیده است که مهارت‌های زبان خود را به‌روز و تقویت کنید. اگر می‌خواهید بدانید و بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی  کدام است در این مطلب ما قصد داریم تعدادی از کاربردی‌ترینِ آن‌ها را به شما معرفی کنیم؛ پس اگر در جستجوی یک اپلیکیشن زبان فوق‌العاده هستید، جای درستی آمده‌اید.

 

یادگیری زبان انگلیسی

 

معرفی نمونه‌های بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی

مسلما اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست. یادگیری زبان انگلیسی که به‌عنوان یک زبان جهانی شناخته می‌شود، برای بسیاری از حوزه‌های علمی، پژوهشی و تجاری اساسی است. شاید به جرات بتوان گفت که زبان انگلیسی به‌عنوان یکی از مهارت‌های اساسی زندگی شناخته می‌شود و می‌تواند امکانات بیشتری را برای فرد در زندگی فراهم کند.

خوشبختانه راه‌های مختلفی برای یادگیری این زبان وجود دارند که اپ آموزش زبان یکی از بهترین آن‌هاست و ثابت کرده که می‌تواند موفق عمل کند. در ادامه به معرفی تعدادی اپلیکیشن زبان می‌پردازیم که می‌توانند در مسیر یادگیری، بهترین همراه شما باشند.

 

Duolingo، محبوب‌ترین اپلیکیشن زبان همه‌کاره

دولینگو یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان است و برای سیستم عامل‌های ios و اندروید در دسترس است. این اپلیکیشن یادگیری زبان، به‌ شما امکان می‌دهد تا با روش‌های جذاب و متفاوت، زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها را به‌صورت رایگان یاد بگیرید. برای استفاده از این اپ همه‌کاره، نیاز به اینترنت دارید.

در این اپلیکیشن، شما با یادگیری لغات و اصطلاحات پایه، گرامر و نحوه استفاده از آن‌ها، مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه خود را بهبود خواهید داد؛ همچنین این اپلیکیشن زبان به شما امکان می‌دهد تا با دیگر کاربران در سراسر جهان مکالمه و تمرین کنید. دولینگو از داستان‌ها، تمرین‌های درسی و بازی‌های تعاملی برای آموزش زبان استفاده می‌کند. مهارت‌های زبان شما در هر سطحی که باشد، این اپلیکیشن بر اساس آن فعالیت‌ها و تمرینات متفاوتی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

چالش جدول امتیازات یکی از دلایلی است که موجب محبوبیت دولینگو شده است. در این چالش شما با سایر بازیکنان واقعی رقابت می‌کنید و سکه برنده می‌شوید. شاید شبیه یک بازی به نظر برسد؛ اما در واقع، در تمام مدت در حال جمع‌آوری واژگان و ساختارهای گرامری جدید هستید. اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که به صورت جذاب و مستمر به شما کمک کند تا زبان انگلیسی را یاد بگیرید، Duolingo یکی از بهترین و پرطرفدارترین‌ها است.

معرفی اپلیکیشن دولینگو

 

Rosetta Stone، بهترین اپ یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت حرفه‌ای

زمانی که به‌دنبال بهترین اپ آموزش زبان انگلیسی هستید، بدون شک رزتا استون یکی از گزینه‌های پیش رویتان است. این اپلیکیشن زبان باسابقه برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios در دسترس و به‌صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده است. از ویژگی‌های اپلیکیشن زبان رزتا استون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه درس‌های متنوع، همراه با تصویر و صدا
  • امکان تمرین و تکرار تلفظ کلمات و عبارات
  • امکان تنظیم سطح آموزش برای هر فرد به‌صورت جداگانه
  • قابلیت پیگیری وضعیت پیشرفت آموزشی هر فرد

دو نکته را در رابطه با Rosetta Stone به خاطر بسپارید. اول اینکه این اپلیکیشن از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین کار با آن بسیار راحت خواهد بود. دوم اینکه این اپ، رایگان و با امکان خرید درون‌برنامه‌ای است؛ اما نسخه کامل آن رایگان نیست. در صورتی که می‌خواهید زبان انگلیسی را به‌صورت حرفه‌ای بیاموزید، بهتر است از نسخه کامل آن بهره ببرید.

 

Memrise، راحتی و سرعت در یادگیری زبان

ویژگی بارز ممرایز، سرگرم‌کننده و جذاب‌بودن این اپلیکیشن زبان است. احتمالا یکی از چالش‌های یادگیری برای هر فردی، سخت و خسته‌کننده بودن روند یادگیری است؛ اما ممرایز به‌راحتی این چالش را برایتان حل می‌کند. ممرایز به شیوه‌های جالب و هیجان‌انگیز دروس را به کاربر می‌آموزد و در زمینه‌های اصول اولیه گرامر و مهارت‌های عملی، زبان شما را تقویت می‌کند.

بد نیست بدانید که ممرایز نقش یک اپلیکیشن لغات انگلیسی را به‌خوبی ایفا می‌کند و لغات گسترده و مفیدی برای مکالمه به زبان انگلیسی را در اختیارتان می‌گذارد؛ همچنین ویدئوهای ضبط‌ شده از مکالمه افراد به شما کمک می‌کند تا نقش هر کلمه در طول مکالمات را به‌خوبی بیاموزید و به خاطر بسپارید.

ممرایز برای نسخه‌های ios و اندروید قابل استفاده است و به‌صورت رایگان عرضه می‌شود. به‌طور کلی برای استفاده از این اپلیکیشن زبان به اینترنت نیاز دارید؛ اما با خرید نسخه کامل آن می‌توانید در حالت آفلاین و حرفه‌ای‌تر از آن بهره ببرید. فراموش نکنید که Memrise مهارت‌های زبان شما را با سرعتی فوق‌العاده بهبود می‌بخشد.

معرفی اپلیکیشن memrise

 

Busuu، اپ آموزش زبان انگلیسی در سراسر جهان

Busuu (سازگار با اندروید و ios) برنامه‌ای از ترکیب هوش مصنوعی و ارتباط انسانی است که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن زبان انگلیسی را به شما بیاموزد؛ در واقع 22 ساعت دوره در این اپلیکیشن زبان معادل یک ترم کلاس زبان انگلیسی است. بیش از 100 میلیون کاربر در سراسر جهان از این اپ یادگیری زبان انگلیسی بهره می‌برند. شما می‌توانید با این کاربران تعامل برقرار کرده، مکالمه کنید و از Busuu به‌عنوان یک اپلیکیشن مکالمه انگلیسی نهایت استفاده را ببرید.

شما می‌توانید در این اپ به افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند بازخورد بدهید یا از زبان‌آموزان پیشرفته‌تر بازخورد دریافت کنید. همچنین کلماتی که برای مکالمه در موقعیت‌های روزمره مفید هستند را خواهید آموخت. یکی از ویژگی‌های خارق‌العاده این اپلیکیشن زبان، امکان دریافت گواهی رسمی زبان است. به عبارتی با همکاری سازمان تحصیلی McGraw Hill و این اپ، به افرادی که در آزمون‌های Busuu نمره قابل قبولی کسب کنند، یک گواهی رسمی اعطا می‌شود.

 

Babbel، معجزه‌ای برای مکالمات شما

زمانی که صحبت از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی به میان می‌آید، مسلما بابل یکی از گزینه‌ها خواهد بود. این اپ بیشتر بر واژگان تمرکز دارد و کاربران را قادر می‌سازد تا با تمرین و تلاش برای تکرار و تلفظ عبارات، مهارت مکالمه را به بهترین سطح برسانند. پس بابل را می‌توان در لیست بهترین اپلیکیشن‌های مکالمه انگلیسی قرار داد.

بد نیست بدانید که Babbel توسط اساتید زبان و کارشناسان با هدف تقویت مهارت مکالمه طراحی شده است. در اپ دو سطح آسان و دشوار برای زبان‌آموزان در دسترس است تا از این طریق مهارت‌های خود را بهبود بخشند. این اپلیکیشن زبان با اندروید و ios سازگاری دارد و به‌صورت رایگان عرضه می‌شود. با قابلیت خرید درون‌برنامه‌ای شما می‌توانید از امکانات بیشتری برای یادگیری استفاده کنید.

 

Hello English، بهترین اپ آموزش زبان انگلیسی برای مهارت‌های چهارگانه

Hello English یک اپلیکیشن یادگیری زبان است که برای تقویت مهارت‌های چهارگانه در زبان و خصوصا مهارت‌های گفتاری و شنیداری طراحی شده است. با استفاده از روش‌های فعال و تعاملی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زبان خود را بهبود دهید.

این اپلیکیشن زبان دارای درس‌هایی است که به‌صورت مرحله به مرحله برای شما طراحی شده‌اند. این دروس شامل قواعد گرامری، لغات، اصطلاحات و مهارت‌های مختلف زبانی هستند. همچنین این برنامه از روش‌های متنوعی برای تثبیت مطالب یاد گرفته ‌شده استفاده می‌کند؛ از جمله بازی‌های آموزشی، تمرین‌های شنیداری و گفتاری.

اپلیکیشن زبان Hello English به‌صورت رایگان و سازگار با ios و اندروید در دسترس است و برای استفاده از تمامی امکانات آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید؛ همینطور بدون نیاز به اینترنت می‌توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید مهارت‌های خود را در زبان بهبود دهید و به سطح بالاتری از زبان انگلیسی دست یابید.

معرفی اپلیکیشن hello english

 

6000 words، بهترین برای واژگان

اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن لغات انگلیسی برای تقویت واژگان خود هستید، پیشنهاد ما به شما اپلیکیشن 6000 کلمه است. این برنامه سرگرم‌کننده به شما کمک می‌کند تا کلمات جدید را از طریق متن و تصاویر یاد بگیرید. این برنامه دارای 6000 آیتم واژگانی در موضوعات مختلف است. اپ آموزش زبان 6000 words برای آیفون و اندروید در دسترس است و سطح واژگان شما در زبان انگلیسی را به شکل خارق‌العاده‌ای بهبود می‌بخشد.

 

چند نکته برای استفاده بهتر و نتیجه‌بخش از اپ آموزش زبان انگلیسی

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، اپلیکیشن زبان یک مکمل عالی برای یادگیری زبان است؛ بنابراین استفاده از اپ در کنار سایر راه‌ها و منابع آموزش زبان، می‌تواند نتیجه‌ای فوق‌العاده داشته باشد. فراموش نکنید که استفاده موثر از اپ‌های یادگیری زبان نیازمند رعایت یک سری نکات است که در ادامه برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم.

  • ثبات، تکرار و تمرین داشته باشید. هر روز زمان مشخصی را به یادگیری از طریق اپلیکیشن اختصاص دهید. حفظ یک روال روتین در موفقیت شما تاثیر شگرفی خواهد داشت.
  • صبور باشید. قرار نیست به کمک اپلیکیشن زبان یک شبه در زبان انگلیسی حرفه‌ای شوید. صبر، تمرین و تکرار کلید موفقیت شما خواهد بود.
  • در کنار اپ‌ها، سعی کنید موسیقی، اخبار و فیلم‌هایی را با زبان مورد نظرتان دنبال کنید. این کار تاثیر بی‌نظیری در تقویت زبان خواهد داشت.
  • تا جایی که می‌توانید به کمک اپ‌های واژگان، دایره لغات خود را گسترش دهید. این موضوع برای یک مکالمه حرفه‌ای بسیار موثر است.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید راه‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارند. یکی از این راه‌های عالی برای یادگیری موثر و لذت‌بخش انگلیسی استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان است. هر برنامه دارای امکانات و ویژگی‌های متمایز خود است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم از ابزاری استفاده کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. ما در این مطلب تعدادی اپلیکیشن زبان معرفی کردیم که جزو بهترین‌ها هستند.

شما هم اگر اپلیکیشن دیگری برای یادگیری زبان می‌شناسید، به کاربران مای‌آرمان معرفی کنید.

 

سوالات متداول

بهترین اپ برای یادگیری واژگان چیست؟

اپلیکیشن 6000 words یکی از گزینه‌های عالی برای یادگیری واژگان جدید در زمینه‌های مختلف است.

بهترین اپلیکیشن زبان برای تقویت مکالمه کدام است؟

اپ‌های Busuu و Babbel در زمینه تقویت مکالمه، عملکردی عالی دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *