PTE

نکات پاسخگویی به سؤال نوشتن املا در لیسنینگ آزمون پی تی ای

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

نحوه پاسخ گویی به سؤال نوشتن املا (write from Dictation) لیسنینگ آزمون PTE

در این بخش از آزمون لیسنینگ پی تی ای باید به جمله ای کوتاه که به صورت یک فایل صوتی پخش می شود گوش دهید و کلمات را با املای درست در باکس مورد نظر تایپ کنید. این نوع سوالات در نگاه اول بسیار ساده به نظر می رسند و بسیاری از شرکت کنندگان آن را دست کم میگیرند. در اصل این تسک از لیسنینگ آزمون پی تی ای توانایی شما در به خاطر سپاری جملات در حافظه کوتاه مدتتان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. با این حال، اگر شما قادر به به خاطر سپردن جمله پخش شده و نوشتن املای صحیح کلمات باشید، می توانید به راحتی نمره کامل را در این بخش کسب نمایید. بنابراین، وظیفه اصلی شما نوشتن املای صحیح کلمات است. برخی از شرکت کنندگان تمایل دارند که در در دفترچه های تعبیه شده یادداشت نمایند و برخی دیگر مستقیما به تایپ کردن آنها در باکس مورد نظر می پردازند. با تمرین زیاد، می توانید بهترین روش مورد نظر را برای خود بیابید.

تعداد سوالات ۴-۳
نمره دهی متناظر با نمره دهی کلی آزمون لیسنینگ
نمره منفی ندارد
زمان پاسخگویی

شما ۷ ثانیه قبل از شروع پخش فایل صوتی وقت دارید. برای سوالات محدودیت زمانی وجود ندارد. تذکر: به زمان کلی آزمون لیسنینگ توجه داشته باشید

 

این نوع از سوالات مهارت بسیار کلیدی را مورد سنجش قرار می دهند که ما به صورت روزانه در زندگی تحصیلی و یا حرفه ای خود با آن روبرو هستیم. این مهارت کلیدی، همان شنیدن یک جمله و نوشتن آن با املای صحیح است.

مشابه بسیاری دیگر از سوالات لیسنینگ، شما برای آماده سازی خود ۷ ثانیه قبل از شروع پخش فایل صوتی زمان دارید. این ۷ ثانیه، همانطور که ذکر شد، جهت آماده سازی پیش از پخش فایل صوتی در اختیار شما قرار داده شده است.

در این بخش از آزمون، مهارت های لیسنینگ و رایتینگ شما مورد سنجش قرار می گیرند. برای بخش لیسنینگ شما می بایست جمله را فهمیده و آن‌را به خاطر بسپارید و برای بخش رایتینگ جمله پخش شده را باید با رعایت گرامر و املا بازتولید نمایید.

Write from Dictation listening-PTE

روش پاسخگویی به سؤال نوشتن املا در آزمون لیسنینگ پی تی ای آکادمیک

  1. از 7 ثانیه آغازین نهایت استفاده را ببرید. از این زمان کوتاه برای تمرکز هرچه بیشتر استفاده کنید. پس از شروع پخش می توانید یکی از دو گزینه زییر را، بر اساس توانایی تان، انجام دهید:
    • بلافاصله پس از پخش جمله، شروع به تایپ کردن نمایید (تنها در صورتی که جمله کوتاه باشد)
    • در ابتدا تمرکز نموده و کل جمله را بخاطر بسپارید و در نهایت شروع به نوشتن جمله کنید.

تذکر: در مواردی که جمله طولانی است، گوش دادن و تایپ و یا نوشتن جمله به صورت همزمان بسیار چالش برانگیز است و در مواردی بسیار دشوار.  

  1. تلاش نمایید تا معنا و مفهوم جمله را بفهمید. اگر بتوانید معنای جمله را درک نمایید در انتهای نوشتن می توانید به بازبینی جمله پرداخته و اشتباهاتتان را تصحیح نمایید. در غیر این صورت، بدون فهم جمله، توانایی چندانی در بازبینی جمله نخواهید داشت.
  2. تا اندازه ای که ممکن است کلمات را تایپ نمایید (یا بنویسید). زمانی که در حال تایپ کردن و یا نوشتن جمله مورد نظر هستید، از آنجایی که امکان فراموشی جمله وجود دارد، زمان زیادی را صرف یادآوری کلمه ای دشوار نکنید و سعی نمایید ابتدا جمله را کامل بنویسید. در ابتدا خود را مقید به نوشتن تک تک کلمات به صورت کامل و کلمات ارتباطی (linking words) نکنید.
  3. در نهایت، جمله نوشته شده را بازبینی نمایید. پس از اتمام پخش جمله، نگاهی به کلماتی که به صورت ناکامل نوشته اید بیندازید و کاملشان نمایید. به علاوه، اگر در صدد گرفتن نمره کامل این بخش هستید، گرامر صحیح جمله را نیز مد نظر داشته باشید.

نکاتی جهت پاسخگویی بهتر به سوالات

  • آماده نوشتن و یا تایپ کردن باشید.
  • از گوینده جمله عقب نمانید.
    • اگر گوینده جمله در حال گفتن کلمه ی بعدیست، بلافاصله نوشتن کلمه قبلی را متوقف نموده و شروع به نوشتن کلمه جدیدی نمایید. در غیر این صورت، ممکن است کل جمله را از دست دهید.
  • سعی در فهم معنای جمله نمایید.
  • در پایان جمله را بررسی کنید.

تذکر: در صورتی که، در بعضی موارد، تنها دو و یا سه کلمه از کل جمله را بیاد دارید، تنها همان کلمات را لیست وار وارد باکس نکنید و سعی کنید بر اساس چیزی که در خاطرتان مانده، کلمات را به صورت جمله درآورید.

نحوه نمره دهی

نمره این بخش از آزمون نمره مهارتهای لیسنینگ و رایتینگ را تحت تاثیر قرار می دهد. در این بخش، برای هر کلمه ای که به صورت صحیح (از نظر املایی) تایپ می شود، یک نمره تخصیص داده می شود.

جهت بهبود توانایتان در پاسخگویی به این نوع سوالات لینک زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

https://ptetutorials.com/sample-questions/listening-write-from-dictation
[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *