GENERAL

۱۰ راهکار برای تقویت مهارت‌های زبان

۱۰ راهکار تقویت زبان انگلیسی

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

۱۰ روش برای یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی

ما برای یادگیری زبان مادری مان، ابتدا بارها شنیده‌ایم و بعد توانسته‌ایم صحبت کنیم، سپس خوانده‌ایم و در نهایت نوشته‌ایم. گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن ۴ مهارت زبانی هستند که ما برای برقراری ارتباط به آنها نیاز داریم.

گوش کردن و خواندن مهارت‌های پذیرفتنی یا ورودی هستند به این معنا که شما باید به زبان استفاده شده در آنها اعتبار و معنی ببخشید. اما صحبت کردن و نوشتن مهارت‌های مولّد هستند. در واقع خروجی زبان ما هستند و بخشی از فرایند یادگیری زبان دوم.

انگلیسی را بخشی از زندگی روزانه خود کنید

برای به دست آوردن این ۴ مهارت باید در کار، خانه و اوقات فراغت در معرض زبان انگلیسی قرار بگیرید. در این مطلب با نکاتی آشنا خواهید شد تا بر مشکلات مسیر زبان آموزی پیروز شوید.

خود را بیش از پیش و در حد ممکن در معرض زبان انگلیسی قرار دهید

آموزش اسپیکینگ آیلتس

تمرین رمز موفقیت است، اگر مایلید مهارت‌های خاصی را در خود تقویت کنید باید تمرین کنید. به عنوان یک مبتدی، نیاز به تقویت هر ۴ مهارت لیسنینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و رایتینگ دارید.

تقویت مهارت شنیداری یا Listening

لیسنینگ نقش مهمی در هر زبانی ایفا می‌کند. گوش دادن مؤثر کلید فهمیدن است و به شما کمک می‌کند که دقت خود را در حین صحبت کردن بالا ببرید. اما چطور می‌توانید مهارت لیسنینگ خود را بالا برید؟ با گوش دادن مؤثر، برای مثال تمرکز و دقت هم روی آنچه که گفته می‌شود و هم اینکه چگونه گفته می‌شود. پس این محتواها را با دقت گوش کنید:

  1. موسیقی: فرقی نمی‌کند قدیمی باشد یا مدرن؛ چه سبکی داشته باشد، فقط به متن آن (lyrics) دقت کنید. (گاهی خواندن متن موسیقی به فهم شنیداری شما کمک می‌کند)
  2. فیلم، سریال، اخبار، پادکست و رادیو: اگر فیلم می‌بینید می‌توانید چند مرتبه آن‌را تماشا کنید. تماشای فیلم با زیرنویس و بعداً بدون آن خیلی به شما کمک می‌کند. استفاده از نرم افزارهای پادکست و رادیو روی گوشی موبایل و تبلت هم می‌تواند همیشه همراه شما بوده و لیسنینگ شما را تقویت کند.
  3. شرکت در نمایش‌ها، نمایشگاه‌ها و سخنرانی‌های انگلیسی

مطلب پیشنهادی: معرفی فیلم‌ها و سریال‌های برتر برای تقویت زبان


تقویت مهارت صحبت کردن یا Speaking

معمولا سخت ترین مهارت زبانی صحبت کردن است اما به محضی که بتوانید کمی صحبت کنید، راه‌های بسیاری برای پیشرفت سریع این مهارت وجود دارد.

  1. چت کردن به زبان انگلیسی. تکنولوژی در عرصه شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای گفتگو رشد زیادی کرده است. با این روش کمک زیادی به اسپیکینگ شما می‌کند.
  2. صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید. این کار جالبی است ولی با انجام آن خواهید فهمید که چه پیشرفتی در صحبت کردن شما به وجود می‌آید.
  3. با همکلاسی‌ها، همکاران یا دوستان خود انگلیسی صحبت کنید. می‌توانید گروه‌های چت انگلیسی درست کنید یا از نرم افزارهای چت هم کمک بگیرید یا بازی‌های آنلاین چند نفره را به زبان انگلیسی انجام دهید.

نرم افزار پیشنهادی: معرفی و دانلود نرم افزار یادگیری زبان با چت Hellotalk


تقویت مهارت خواندن یا Reading

خواندن فرآیند مغزی است و زمان می‌برد تا توسعه یابد: مغز شما باید معنا را به کلمات، عبارات و اصطلاحات متصل کند و دستور زبان و ساختار زبان متن را درک کند. اگر مهارت ریدینگ خود را تقویت کنید در آینده خیلی به کارتان خواهد آمد، برای رسیدن به این هدف:

  1. کتب، مجلات زبان انگلیسی و مقالات اینترنتی بخوانید. کتاب‌های ترجمه فارسی که قبلا خوانده بودید را به زبان انگلیسی هم بخوانید. همچنین کتاب یا فیلمنامه فیلم‌هایی که دیده بود را این‌بار به زبان انگلیسی بخوانید. با کتاب‌های آسان شروع کنید، حتی کتاب قصه کودکان یا کتاب داستان‌های مصور.
  2. زبان گوشی موبایل، سیستم کامپیوتر خود را به انگلیسی تغییر دهید. به کارگیری یک عملکرد نرم افزاری با یک کلمه مشخص به افزایش دامنه لغات شما کمک می‌کند.

 

تقویت مهارت نوشتن یا Writing

گرچه نوشتن حتی به زبان مادری برای خیلی‌ها سخت است اما با تمرینات ساده و منظمی می‌توان به زبان انگلیسی هم نوشت.

  1. کلمات و اصطلاحات مهم را یادداشت کنید و معنای و مثال کاربردی هم برایشان بنویسید. اگر آنها را در جمله ببینید بیشتر در یادتان خواهد ماند. می‌توانید آن‌ها را در دفترچه خاطرات روزانه خود هم به کار ببرید تا یادتان نرود.
  2. در سایت‌ها به انگلیسی نظر بگذارید. سایت‌ها، ژورنال‌های آنلاین و شبکه‌های اجماعی متنوعی برای نوشتن نظرات و بحث وجود دارد که می‌توانید به انگلیسی در آن‌ها کامنت بگذارید. لازم نیست متخصص امر باشید بلکه کافی است شروع به نظرگذاری کنید و نظر خود را در مورد محتوای آن صفحه ابراز کنید.

همه این راهکارها را می‌توان این طور خلاصه کرد: تمرین، تمرین و تمرین! هر مدل یادگیری را که پیش می گیرید، هر زبان مادری که دارید فرقی نمی‌کند فقط باید به طور مداوم و تا جای ممکن تمرین کنید.


این مطالب را هم از دست ندهید:


 
[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’15px’ padding_sync=’true’ border=” border_color=” radius=’5px’ radius_sync=’true’ background_color=’rgba(237,174,68,0.28)’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

مهارت‌های زبانی خود را برای گرفتن مدرک آیلتس، در کلاس‌های خصوصی و تضمینی آریام بالا ببرید

برای مشاوره یا درخواست تعیین سطح رایگان با شماره ۴۱۲۷۶-۰۲۱ تماس بگیرید

[/av_textblock]

[/av_one_full][av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’15px’ padding_sync=’true’ border=” border_color=” radius=’5px’ radius_sync=’true’ background_color=’rgba(237,174,68,0.28)’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

موفقیت مهاجرت تحصیلی خود را با استفاده از خدمات تحصیلات بین‌المللی آرمان من تضمین کنید.

ویزای تحصیلی تضمینی، پذیرش تحصیلی و نگارش و ویرایش انگیزه نامه و رزومه

[/av_textblock]

[/av_one_full][av_hr class=’invisible’ height=’10’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]

دیدگاهی در مورد “۱۰ راهکار برای تقویت مهارت‌های زبان

  1. نسرین گفت:

    ممنونم بابت تمام تلاش ها و اطلاع رسانی هاتون

  2. ahmad گفت:

    tanks for fantastic tips

  3. مهرداد گفت:

    سلام
    آیا کلاس غیر حضوری هم دارید
    لطفأ قیمت را اعلام فرمایید

    1. mohsenmh گفت:

      سلام
      بله، کلاس‌های آنلاین آیلتس هم برای کسانی که نمی‌تونن به صورت حضوری شرکت کنن، داریم. برای دریافت مشاوره رایگان می‌تونین از طریق پر کردن فرم مشاوره با ما در ارتباط باشین.

  4. نگار پورخانعلی گفت:

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *