GENERAL, IELTS

آیا در سوالات agree/disagree آیلتس باید در مورد هر دو دیدگاه بحث شود؟

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
آموزش رایتینگ آیلتس

.

خیر. در سوالاتی که در آنها کلمه ی or به کار میرود نیازی به بحث در مورد نکات مثبت و منفی نداریم. این نوع سوالات جزو سوالات opinion essay هستند، اگر شما دو طرف قضیه را مورد بحث قرار دهید آن را تبدیل به یک discussion essay کرده اید که باعث کسر نمره ی شما خواهد شد. میتوانید در مقدمه و نتیجه گیری راجع به هر دو طرف صحبت کنید، اما در بادی فقط باید یکی از آنها را شرح دهید. یکی از اشتباهات متدواول داوطلبین عدم تشخیص نوع رایتینگ است که باعث از دست دادن نمره در بخش task achievement   خواهد شد. به طورکلی میتوان گفت چهار نوع essay در رایتینگ تسک دوم آیلتس وجود دارد:

.

مطلب پیشنهادی: آموزش اسپیکینگ آیلتس
[/av_textblock]

[av_iconlist position=’right’ iconlist_styling=” custom_title_size=” custom_content_size=” font_color=” custom_title=” custom_content=” color=” custom_bg=” custom_font=” custom_border=” admin_preview_bg=”]
[av_iconlist_item title=’discussion’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’uf152′ font=’Flaticon’]
در این نوع سوالات از شما خواسته میشود تا در مورد دو بعد قضیه صحبت کنید. به طور مثال مزایا و معایب استفاده از تلفن همراه. یا سوالاتی که در آنها عبارت discuss both views وجود دارد.
[/av_iconlist_item]
[av_iconlist_item title=’Opinion’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’uf156′ font=’Flaticon’]
در این نوع سوالات نظر شما پرسیده میشود. مثلا تنبیه برای تربیت صحیح خردسالان لازم است. تا چه اندازه موافق یا مخالف هستید؟ دقت کنید که در این نوع سوالات نظر شخص شما پرسیده شده است پس نیازی ندارید راجع به عقاید مردم دیگر هم بحث کنید. بسیاری از داوطلبین به اشتباه در یک پاراگراف نظر خود، و در پاراگراف بعدی نظر دیگر مردم را مینویسند. این کار نوشته ی شما را به discussion تبدیل کرده و باعث کسر نمره ی شما خواهد شد.

.

مطلب پیشنهادی: تقویت مهارت ریدینگ
[/av_iconlist_item]
[av_iconlist_item title=’Problem Solution’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’uf155′ font=’Flaticon’]
در این نوع سوالات در آیلتس شما باید راجع به دلایل به وجود امدن یک مسئله بحث و راه حل یا تاثیرات آن را بیان کنید. به طور مثال افزایش تصادفات جاده ای و راهکارهای کاهش آن. در یک پاراگراف راجع به مشکل و در پاراگراف بعد راه حل یا تاثیرات ان مورد بررسی قرار میگیرد.
[/av_iconlist_item]
[av_iconlist_item title=’two parts question’ link=” linktarget=” linkelement=” icon=’uf150′ font=’Flaticon’]
در این نوع سوالات از شما دو سوال مجزا پرسیده میشود. مثلا سازمان ملل هفتادمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته است. تاسیس این سازمان چه مزایایی داشته است؟ فکر میکنید این سازمان تا هفتاد سال آینده هم به فعالیت خود ادامه دهد؟ مشخص است که باید به هر دو سوال پاسخ داده شود.
تشخیص نوع سوال باعث میشود ساختار صحیح تری را ارائه کنید و به سوال درست پاسخ دهید.

.

مطلب پیشنهادی: آموزش آیلتس لایف اسکیلز
[/av_iconlist_item]
[/av_iconlist]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *