PTE

مدیریت زمان در آزمون پی تی ای آکادمیک

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
مدیریت زمان یکی از مهارت‌هایی است که نقش بسیار مهمی را در نتیجه آزمون پی تی ای آکادمیک ایفا می‌کند.

در برخی از سوالات این آزمون زمان پاسخ به سوال مشخص شده‌است و نیازی نیست که نگران مدیریت زمان خود باشید. تنها کافی است در مدت زمان مشخص شده پاسخ سوال را ارائه دهید. به طور مثال در سؤال توصیف تصویر (describe image) ۴۰ ثانیه فرصت دارید که به سوال پاسخ دهید. اما در بخش‌های لیسنینگ و ریدینگ شما باید بدانید که قبل از کلیک بر گزینه NEXT چه زمانی را باید صرف هر سؤال کنید.

در این بخش به بررسی مدیریت زمان در قسمت‌های مختلف آزمون پی تی ای آکادمیک می‌پردازیم.

اسپیکینگ پی تی ای آکادمیک

در بخش اسپیکینگ این آزمون، زمان پاسخ‌دهی برای هر سؤال مشخص شده‌است بنابراین نیازی نیست که نگران مدیریت زمان خود باشید تنها کافی است صورت سؤال را به دقت خوانده و به زمان سوال توجه کنید.

  • در سؤال read aloud بین ۳۰ تا ۴۰ ثانیه زمان دارید که آماده پاسخ‌دهی شوید و بین ۳۰ تا ۴۰ ثانیه نیز برای بلند خواندن متن فرصت دارید. زمانی که برای این بخش درنظر گرفته می‌شود به طول پاراگراف بستگی دارد.
  • در سوال repeat sentence باید به یک جمله گوش کرده و سپس آن را تکرار کنید. معمولاً طول این جمله ۳ تا ۵ ثانیه است و شما نیز باید با همان سرعت آن را تکرار کنید. به یاد داشته باشید که اگر بیش از ۳ ثانیه مکث کنید میکروفن قطع شده و پاسخ شما در نظر گرفته نمی‌شود.
  • در سؤال describe image ۲۵ ثانیه زمان دارید که به تصویر نگاه کنید و سپس ۴۰ ثانیه برای توصیف آن زمان دارید. پیشنهاد می‌شود که حداقل ۳۵ ثانیه صحبت کنید. اگر بیش از ۴۰ ثانیه صحبت کنید صحبت‌های شما قطع می‌شود و احتمالاً در بخش گرامر نمره کمی کسب می‌کنید.
  • سوال retell lecture تقریباً در ۹۰ ثانیه به یک سخنرانی گوش داده، ۱۰ ثانیه زمان آماده‌سازی دارید و ۴۰ ثانیه برای بازگو کردن آن به زبان خودتان زمان دارید.
  • در سوال Answer short question در مدت ۳ تا ۵ ثانیه سؤالی مطرح می‌شود، پس از شنیدن این سوال باید در طول ۱ تا ۲ ثانیه به سؤال پاسخ دهید. دقت داشته باشید که قبل از گفتن پاسخ خود بیش از ۳ ثانیه سکوت نکنید.

رایتینگ پی تی ای آکادمیک

در این بخش مدیریت زمان در سوالات بخش رایتینگ این آزمون را بررسی می‌کنیم.

  • سوال Summarize written text : در این سوال ۱۰ دقیقه زمان دارید که متن را خوانده، خلاصه آن را نوشته و آن را ویرایش کنید. از تمام زمان خود استفاده کنید. نکته‌ای که باید در این آزمون به آن توجه داشته باشید این است که زمان اضافه شما در یک سوال به سوال بعدی اضافه نمی‌شود. یعنی اگر در بخش رایتینگ دو دقیقه وقت اضافه دارید این دو دقیقه به سؤال بعدی اضافه نمی‌شود.
  • سوال Write essay: ۲۰ دقیقه برای خواندن سؤال، آماده شدن، نوشتن و ویرایش کردن فرصت دارید.

ریدینگ پی تی ای آکادمیک

در بخش ریدینگ این آزمون شما یک زمان کلی به مدت ۳۲ تا ۴۱ دقیقه دارید. در این زمان باید به ۱۵ تا ۲۰ سؤال پاسخ دهید. پیشنهاد می‌شود برای اینکه بتوانید به همه سؤالات بخش ریدینگ پاسخ دهید زمان‌های زیر را برای پاسخ دادن به هر سؤال درنظر بگیرید:

  • Multiple choice, single answer: هر سوال تقریباً دو دقیقه
  • Multiple choice, multiple answer: تقریباً سه دقیقه
  • Reorder paragraphs: تقریباً یک دقیقه و سی ثانیه
  • Reading and writing, fill in the blanks: تقریباً سه دقیقه

لیسنینگ پی تی ای آکادمیک

اولین سؤال بخش لیسنینگ یعنی Summarize spoken text از سؤالات دیگر مجزا بوده و برای آن ۱۰ دقیقه زمان در نظر گرفته می‌شود اما برای تمام سؤالات بعدی باید زمان خود را مدیریت کرده و پس از پایان یک سؤال به سؤال بعدی بروید. دقت کنید که در بخش لیسنینگ آزمون پی تی ای نباید زمان خود را هدر بدهید و برای رسیدن به سؤال آخر یعنی write from dictation زمان داشته باشید.

نکته مهمی که باید در در سؤالات بخش لیسنینگ در نظر داشته باشید این است که نباید زمان خود را با خواندن سوالات هدر بدهید زیرا شما زمان کافی برای این کار نخواهید داشت و در همه سوال‌ها باید بلافاصله پس از شنیدن فایل صوتی در چند ثانیه بسیار کوتاه به سؤال پاسخ دهید.

نکته مهم بعدی این است که در این آزمون تنها یک بار می‌توانید به هر فایل صوتی گوش دهید و امکان پخش دوباره آنها وجود ندارد.

نکاتی که برای پاسخ به سؤالات این بخش باید رعایت کنید:

  • به دقت گوش کنید.
  • می‌توانید یادداشت برداری کنید.
  • پاسخ یا پاسخ‌های صحیح را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه NEXT کلیک کنید.

در نهایت می‌توان گفت موفقیت در این آزمون تا حد زیادی به نوع روش و تمرین بسیار بستگی دارد. به این صورت که با انتخاب یک روش و سپس تمرین آن سرعت و مهارت بیشتر و بیشتری را کسب خواهید کرد.

منبع:

Effective PTE Time Management Tips | Every Task Explained!


[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *