PTE

نکات سؤالات بخش ریدینگ آزمون پی تی ای آکادمیک

[av_heading heading=’نکات سؤالات بخش دوم آزمون PTE آکادمیک: ریدینگ’ tag=’h2′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ padding=’20’ color=” custom_font=” admin_preview_bg=”][/av_heading]

[av_hr class=’invisible’ height=’30’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]
در بخش دوم آزمون پی تی ای آکادمیک، مهارت‌ ریدینگ ارزیابی می‌شود. برای تمام سؤالات این بخش ۳۲ الی ۴۱ دقیقه درنظر گرفته شده‌است. برای سنجش مهارت ریدینگ (و رایتینیگ) سؤالات مختلفی ازجمله سؤالات چندگزینه‌ای، مرتب کردن پاراگراف‌ها و پرکردن جاهای خالی طراحی شده‌است. از آنجاییکه آزمون پی تی ای آکادمیک یک آزمون جامع و ترکیبی است، یکی از سؤالات این بخش، مهارت رایتینگ را نیز ارزیابی می‌کند.

۱- پرکردن جاهای خالی
(fill in the blanks)

در این نوع سؤالات باید جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید و برای این کار کافی است کلمه مورد نظر را کشیده و آن را در جای خالی قرار دهید. اگر فکر می‌کنید جواب شما نادرست است می‌توانید کلمه را به جای قبلی خود برگردانید. حتی می‌توانید جای کلمه مورد نظر را عوض کنید. برای این کار کلمه موردنظر را با موس کشیده و در یک جای خالی دیگر قرار دهید. تعداد کلمات ارائه شده بیش از تعداد جاهای خالی است.
• دو سؤال پرکردن جاهای خالی در بخش ریدینگ آزمون پی تی ای آکادمیک اگرچه جزء سخت‌ترین سؤالات نیستند اما نباید نادیده گرفته شوند.
• در این سؤال کالوکیشن (collocation) یا همایند بسیار به کار می‌رود. کالوکیشن‌ها کلماتی هستند که معمولاً همراه با هم استفاده شده و یک عبارت ثابت را تشکیل می‌دهند. هرچه کالوکیشن‌های بیشتری بدانید راحت‌تر می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید. برای یادگیری کلمات و کالوکیشن‌ها، باید به مطالعه متن‌ها و موضوعات آکادمیک بپردازید. مثلاً عبارت “the general public” یک کالوکیشن رایج است. بنابراین با آشنا بودن با این اصطلاح می‌توانید به‌راحتی پاسخ سؤال زیر را مشخص کنید.

• متن را به دقت بخوانید و ببینید چه نوع کلمه‌ای (اسم، فعل، صفت، قید) باید در جای خالی قرار گیرد. بنابراین در این بخش دانش گرامری شما نیز کمک بسیاری می‌کند. مثلاً در جمله زیر کلمه beginning نشان می‌دهد که کلمه بعدی باید یک مصدر باشد. بنابرابن در بین فعل‌های موجود باید به دنبال پاسخ صحیح باشید. در مثال زیر فعل‌های view و look به معنی «دیدن» هستند اما برای کلمه reference تنها فعل‌های cite یا quote ‌استفاده می‌شود بنابراین فعل cite صحیح است.

pte reading tips - پی تی ای آریام

۲- سؤالات چندگزینه‌ای با یک پاسخ صحیح
(Multiple questions: choose single answer)

در این نوع سؤال نیز بعداز خواندن یک متن حداکثر ۱۱۰ کلمه‌ای باید به یک سؤال چهارگزینه‌ای پاسخ دهید. دقت داشته باشید در این سؤال تنها یک پاسخ صحیح وجود دارد.
برای انتخاب گزینه صحیح تنها کافی است بر روی آن کلیک کنید. اگر نظر شما عوض شد می‌توانید دوباره بر روی گزینه مورد نظر یا یک گزینه دیگر کلیک کنید تا گزینه قبلی از حالت انتخاب خارج شود. گزینه انتخاب شده با رنگ زرد هایلایت خواهد شد.
• در ابتدا سؤال را بخوانید تا بدانید که باید در متن به دنبال چه اطلاعاتی بگردید. به کلمات کلیدی در صورت سؤال توجه کنید. این کار به شما کمک میکند تا پاسخ را سریع‌تر پیدا کنید. صورت سؤال می‌تواند یک سؤال و یا یک جمله نیمه‌تمام باشد.

ریدینگ آزمون pte - دوره پی تی ای آریام

• گزینه‌ها را ارزیابی کنید. جواب سؤال می‌تواند یک سؤال، عبارت و یا یک جمله باشد. از دانش خود برای انتخاب گزینه صحیح استفاده کنید. می‌توانید این کار را قبل از خواندن متن انجام دهید. اگر پس از خواندن متن نتوانستید به سؤال پاسخ دهید، گزینه‌ای را انتخاب کنید که فکر می‌کنید بهترین و درست‌ترین گزینه است. این استراتژی در مورد سؤالات چندگزینه‌ای با چند پاسخ صحیح نیز صدق می‌کند.

pte reading tips - پی تی ای آریام

۳- مرتب کردن پاراگرافها
(Re-order paragraphs)

در این بخش تعدادی پاراگراف نمایش داده می‌شود که مربوط به یک متن حداکثر ۱۵۰ کلمه‌ای هستند اما این پاراگراف‌ها دارای ترتیب صحیح نمی‌باشند. شما باید پاراگراف‌ها را به ترتیب در بخش target مرتب کنید. برای این کار کافی است پاراگراف مورد نظر را انتخاب کرده و با نگه داشتن کلیک چپ موس آن را در قسمت راست بیندازید. یک راه دیگر برای انجام این کار این است که پاراگراف مورد نظر را انتخاب کرده و برای جا به جا کردن آن بر روی فلش‌های چپ یا راست کلیک کنید. برای جابه جا کردن پاراگرف‌ها می‌توانید از فلش‌های بالا یا پایین استفاده کنید.
• پیش از مرتب کردن پاراگراف‌ها، آن‌ها را تندخوانی کنید تا موضوع اصلی هریک از آن‌ها را متوجه شوید. می‌توانید برای این کار از کلمات کلیدی هر پاراگراف کمک بگیرید. سپس از این کلمات کلیدی استفاده کنید تا موضوع اصلی کل متن را متوجه شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا ترتیب منطقی موضوعات مطرح شده در پاراگراف‌ها را سریع‌تر پیدا کنید.

pte reading tips - پی تی ای آریام

• ابتدا جمله اصلی (topic sentence) را پیدا کنید. هر پاراگرافی که به خوبی نوشته شده است دارای یک جمله اصلی است. این جمله معمولاً یک جمله مشخص و واضح درباره موضوع پاراگراف است و سایر جملات پاراگراف به آن جمله مرتبط هستند.
جمله اصلی به تنهایی معنی کاملی دارد و با یک حرف ربط یا ضمیری که مرجع دیگری دارد (مثل he یا this) آغاز نمی‌شود. همچنین در این جمله، به اطلاعات قبلی اشاره‌ای نمی‌شود. اطلاعات قبلی ممکن است توسط ساخت‌هایی مانند ساخت مجهول دوباره بیان شوند.

pte reading tips - پی تی ای آریام

۴- ریدینگ و رایتینگ:پرکردن جاهای خالی
(Reading and Writing: fill in the blanks)

این بخش نیز همانند بخش ریدینگ: پرکردن جاهای خالی است که در آن یک متن با تعدادی جای خالی نمایش داده می‌شود با این تفاوت که باید پاسخ صحیح را از بین کلماتی که در همان جای خالی مشخص می‌شوند انتخاب کنید.
نکاتی که برای کسب نمره بالا در این بخش به آن توجه کنید همانند بخش قبلی است. یعنی باید دانش گرامری، کالوکیشن و اصلاحات و همچنین دایره لغات خوبی برخوردار باشید.
• فهمیدن موضوع کلی متن به شما بسیار کمک می‌کند تا پاسخ صحیح را راحت‌تر انتخاب کنید. بنابراین در ابتدا متن را تندخوانی کرده و کلمات و موضوعات کلیدی آن را پیدا کنید.

pte reading tips - پی تی ای آریام

• کلمات قبل و بعد از جای خالی را به دقت بخوانید تا جواب را سریع‌تر پیدا کنید:

pte reading tips - پی تی ای آریام

۵- سؤالات چندگزینه‌ای با چند پاسخ صحیح
(Multiple questions: choose multiple answer)

در این نوع سؤال بعداز خواندن یک متن باید به یک سؤال چهارگزینه‌ای پاسخ دهید. در این سؤال بیش از یک پاسخ صحیح وجود دارد. ممکن است متن نمایش داده شده با یک نمودار همراه باشد. برای انتخاب گزینه‌های صحیح کافی است تنها بر روی آن کلیک کنید. اگر نظر شما عوض شد می‌توانید دوباره بر روی گزینه مورد نظر کلیک کنید تا از حالت انتخاب خارج شود. گزینه‌هایی که انتخاب می‌کنید با رنگ زرد هایلایت می‌شوند.
• سؤال را به دقت بخوانید. توجه داشته باشید که در این سؤال بیش از یک پاسخ صحیح وجود دارد و به هر پاسخ صحیح یک نمره تعلق می‌گیرد اما در این بخش، هر سؤال اشتباه، نمره منفی خواهد شد. اگر پاسخ سؤال را نمی‌دانید و یا اگر همه گزینه‌ها را انتخاب کنید نیز نمره از دست خواهید داد. در سؤالات چندگزینه‌ای بخش‌ لیسنینگ نیز این موضوع صدق می‌کند.

pte reading tips - پی تی ای آریام

• به کلمات تکرار شده در گزینه‌ها توجه کنید. گزینه‌ها را تندخوانی کرده و به کلماتی که تکرار شده‌اند توجه کنید، بویژه صفت‌ها (multigrade) یا اسم‌ها (classes). اگر این کلمات در چند گزینه مشاهده شود پاسخ صحیح احتمالاً به این کلمات مرتبط است.
متن را تندخوانی کنید و کلمات تکرار شده را پیدا کنید. سپس برای زودتر پیدا کردن پاسخ صحیح کلمات قبل و بعداز آن را بخوانید:


[/av_textblock]

[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′]

[av_comments_list]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *