PTE

آشنایی کامل با سؤالات پر کردن جای خالی لیسینینگ آزمون پی تی ای

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

نکات پاسخگویی به سوال (Fill in the Blanks) در بخش لیسنینگ آزمون Academic PTE

این سوالات جزء ساده ترین سوالات قسمت لسنینگ شمرده می شوند.
در سوالات پر کردن جای خالی آزمون لیسنینگ PTE از شما انتظار می رود که تا در حین گوش دادن به یک فایل صوتی تلاش کرده و فضاهای خالی موجود در متن مربوطه را تکمیل کنید. در این نوع آزمون شما متن مربوط به فایل صوتی را بر روی صفحه نمایشگر خواهید دید. متن مورد نظر حاوی تعدادی جای خالی است. در این بخش وظیفه شما گوش دادن به فایل صوتی و پر کردن جاهای خالی با کلمات مناسب بیان شده در هنگام پخش فایل است.

Listening fill in the blanks - کالج آریام

در این بخش نیز مانند سایر بخش های آزمون listening، فایل صوتی به صورت خودکار پخش خواهد شد. توجه داشته باشید که تنها یک بار فرصت شنیدن فایل را خواهید داشت. برای پاسخگویی به سوالات و نوشتن کلمه مورد نظر بر روی فضای خالی مربوطه کلیک (چپ) نموده و کلمه مناسب را تایپ نمایید.

تعداد سوالات ۲ الی ۳ عدد
نمره دهی وابسته به نمره دهی کلی لیسنینگ / یک نمره برای هر پاسخ صحیح
نمره منفی ندارد
زمان پاسخگویی
۷ ثانیه قبل از پخش شدن اتوماتیک فایل صوتی برای آماده کردن خود وقت دارید. هیچ محدودیتی در پاسخگویی به سوالات وجود ندارد. شامل محدودیت کلی زمان برای بخش لیسنینگ می‌شود.

Listening fill in the blanks

مهارت های مورد نیاز جهت پاسخگویی به این سوالات

  • توانایی گوش دادن به یک فایل صوتی به زبان انگلیسی و دنبال کردن متن مربوطه
  • توانایی خواندن و فهم کلمات متن مربوطه

روش پاسخگویی به سؤالات

  • در مدت زمان ۷ ثانیه ای که برای خواندن سوالات وقت دارید، نگاهی به متن مورد نظر بیندازید از مکان فضاهای خالی اطمینان حاصل نمایید و بر روی کلمات اطراف هر جای خالی تمرکز کنید. با دنبال کردن این روش به سادگی می توانید ذهنتان را برای گوش دادن به فایل صوتی و فهم آن آماده آماده نمایید.
  • گزینه های اصلی که باید در هنگام پاسخگویی به این سوالات در اختیار دارید شامل موارد زیر می باشد:
    • می توانید کلمات را مستقیما در فضا های خالی بنویسید.
    • می توانید در گوش دادن به فایل نکته برداری کنید و سپس کلمات را به جاهای خالی انتقال دهید.
    • را ه سوم می توانید به یاد سپردن کلمات باشد. تذکر: از آنجایی که یادآوری تمام کلمات بسیار دشوار خواهد بود، شدیدا به شما پیشنهاد می کنیم که از این روش اجتناب کنید.
  • اگر فکر می کنید که سرعت تایپتان بالاست می توانید از روش تایپ مستقیم استفاده نمایید، در غیر این صورت نکته برداری و نوشتن کلمات و انتقال آنها پس از اتمام پخش فایل بهترین روش پیشنهادی ما می باشد.

نکاتی جهت پاسخگویی به سوالات

  1. قبل از پخش اتوماتیک فایل صوتی متن مربوطه را به دقت مطالعه نمایید.
    • حتی اگر قادر به خواندن متن به صورت کامل نباشید، هر آنچه که قبل از شروع پخش می خوانید، به شما کمک شایانی در پاسخگویی هر چه بهتر به این سوالات می کند. آگاهی از کلمات اطراف هر جای خالی به شما کمک می کند تا به هنگام پخش فایل بر روی اطلاعات درست تمرکز کنید.
  2. نشانگر (Courser) خود را بر روی اولین جایی خالی بگذارید.
    • دقیقا بعد از پخش فایل آمادگی کامل را برای پر کردن فضاهای خالی داشته باشید. در بدترین حالت می توان گفت که شما برای پر کردن اولین جای خالی آماده هستید. بیاد داشته باشید که نباید بیش از حد زمان و توجه خود را صرف هیچ یک از فضاها نمایید.
  3. سخنان گوینده را دنبال کنید.
    • سعی کنید همراه با صحبت‌های گوینده به پیش بروید و در هیچ یک از جاهای خالی توقف ننمایید. چشمها و دستانتان باید سخنان گوینده را دنبال کنند. اگر مستقیما هر کلمه مربوطه را تایپ می نمایید، بلافاصله پس از اتمام نشانگر خود را بر روی فضای خالی بعدی قرار دهید و ذهن خود را بر روی فهم کلمه بعدی متمرکز کنید.
  4. جهت نکته برداری در دفترچه یادداشت آماده باشید.
    • اگر نمی توانید که مستقیما کلمات را وارد فضاهای خالی نمایید سعی کنید که کلمات مورد نظر را در دفترچه یادداشت موجود در جلسه آزمون بنویسید. توجه نمایید از آنجایی که سرعت نوشتن با دست پایین است، سعی کنید تعدادی از حروف هر کلمه را بنویسید و نه کلمه کامل. با این حال، در نهایت می بایست قادر به خواندن کلمه مورد نظر باشید.
  5. بازبینی پاسخ ها را در انتها انجام دهید.
    • بدون بازبینی پاسخهایتان جواب به آزمون را ثبت نکنید. اگر متوجه اشتباهی در وارد کردن جواب ها شدید می توانید آنرا با جواب دیگری جایگزین کنید. تذکر: تنها در صورتی کلمات را جایگزین کنید که بتوانید کلمه مناسبتری را به جای کلمه نادرست بکار ببرید. به املای کلمات دقت نمایید.
  6. هیچ کدام از فضاهای خالی را بدون پاسخ نگذارید.
    • در صورتی که قادر به شنیدن کلمه درست نبودید، در نهایت کلمه مورد نظر را بر اساس اطلاعات دریافتی حدس بزنید.
  7. زمان خود را مدیریت کنید.
    • از آنجایی که زمان آزمون لیسنینگ شما به صورت کلی محاسبه می شود، مدت زمان پاسخگویی به سوالات پر کردن جایی خالی لیسنینگ آزمون پی تی ای آکادمیک به خود شما بستگی دارد. پس از اتمام پخش فایل و بازبینی پاسخ‌ها، قبل از فشار دادن دکمه Next به سوال بعدی هدایت نخواهید شد. بنابراین پس از حصول اطمینان از صحیح بودن پاسخ‌هایتان بلافاصله بخش بعدی را ران نمایید.

نمره دهی

  • پاسخ شما به سوالات پر کردن جای خالی لیسنینگ آزمون پی تی ای بر اساس توانایی‌تان در گوش دادن و یافتن کلمات ناپیدا ارزیابی خواهد شد. نمره شما در نهایت بر اساس معیار زیر مشخص می شود:
    • آیا پاسخ شما حاوی تمامی کلمات ناپیداست؟
      • نمره نهایی شما بر اساس شمارش کلمات صحیح (از نظر محتوا و املا) خواهد بود. در این بخش به هر پاسخ صحیح یک نمره اختصاص داده خواهد شد.

برای تمرین بر روی سوالات پر کردن جای خالی لیسنینگ آزمون پی تی ای می توانید به وب سایت زیر مراجعه نمایید.

https://ptetutorials.com/sample-questions/listening-fill-the-blanks
[/av_textblock]

[/av_one_full]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *