IELTS, GENERAL

آزمون تک مهارتی آیلتس چیست؟

آزمون تک مهارتی آیلتس

شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس، یکی از مراحل مهم در پروسه مهاجرت است. به دلیل اهمیت بالای این آزمون، ممکن است که افراد با استرس زیادی در جلسه آزمون حاضر شوند. برای حل این مشکل و ایجاد احساس راحتی بیشتر، طراحان آزمون آیلتس، راه حلی با عنوان آزمون تک مهارتی آیلتس را معرفی کرده‌اند تا میانگین نمرات شرکت‌کنندگان آزمون افزایش یابد.

در این مطلب، قصد داریم در مورد آزمون آیلتس تک مهارتی و ویژگی‌های آن توضیح دهیم. در صورتی که برنامه شرکت در آزمون آیلتس را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با روش‌ها و ترفندهای بهبود عملکردتان در آزمون آیلتس بیشتر آشنا شوید.

 

آزمون آیلتس

 

معرفی آزمون آیلتس

پیش از معرفی آزمون تک مهارتی آیلتس قصد داریم تا به سوال آیلتس چیست پاسخ کوتاهی بدهیم. بهتر است بدانید که برای مهاجرت به یکی از کشورهای استرالیا، انگلستان، آمریکا، کانادا یا نیوزلند، لازم است که در آزمون آیلتس شرکت کنید. همچنین برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های سایر کشورها نیز باید بتوانید مهارت خود در استفاده از زبان انگلیسی را ثابت کنید و مدرک آزمون آیلتس به شما در این راه کمک می‌کند. آزمون آیلتس به سنجش سطح دانش زبان انگلیسی شما در 4 مهارت خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، شنیدن (Listening) و صحبت ‌کردن (Speaking) می‌پردازد و نتیجه آن، مورد تایید بیش از 11 هزار دانشگاه‌ مطرح در سطح جهان و سازمان‌های مرتبط به مهاجرت در کشورهای مختلف است. بازه نمراتی که شما می‌توانید در این آزمون به دست آورید از 1 تا 9 است. معمولا برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها، نمره آیلتس بین 5/6 تا 5/7 لازم است. نمره شما در هر یک از این مهارت‌ها در کارنامه آزمون آیلتس گزارش می‌شود. در حالت کلی، آزمون آیلتس به دو شکل در کشورهای مختلف برگزار می‌شود:

  • آزمون آیلتس عمومی IELTS General Training)): افرادی که قصد تحصیل در مقاطع تحصیلی غیر دانشگاهی مانند کالج یا مدرسه را دارند و کسانی که می‌خواهند مهاجرت کاری داشته باشند، لازم است در این آزمون شرکت کنند. این آزمون سطح مهارت‌های روزمره زبان انگلیسی را که افراد در محیط‌های اجتماعی و محیط‌های کاری به آن نیاز خواهند داشت می‌سنجد.
  • آزمون آیلتس آکادمیک IELTS Academic)): این نوع آزمون، مناسب برای متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی یا کسانی است که قصد فعالیت در یک محیط تخصصی انگلیسی‌زبان را دارند. این آزمون آمادگی شما برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را می‌سنجد. به همین علت، دایره لغات این آزمون مشابه لغات پرکاربرد در محیط‌های آکادمیک است.

بهتر است بدانید که آزمون آیلتس به دو شکل کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا با توجه به سرعت و راحتیتان در نوشتن روی کاغذ یا تایپ ‌کردن، شکل شرکت در آزمون آیلتس را خودتان انتخاب کنید. همچنین این آزمون در ساعت‌های مختلفی در طول روز برگزار می‌شود.

 

ریدینگ آیلتس

 

آزمون تک مهارتی آیلتس

حضور در جلسه امتحان، برای بیشتر افراد پر از استرس و نگرانی است. این نوع استرس، ممکن است عملکرد شرکت‌کنندگان در آزمون را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت، باعث شود که نمره دلخواه خود را دریافت نکنند! به همین علت، طراحان آزمون آیلتس، تصمیم گرفته‌اند که پیشنهاد جدیدی به شرکت‌کنندگان این آزمون بدهند؛ این پیشنهاد به این صورت است که در صورتی که در یک مهارت از چهار مهارت آزمون، نمره مطلوبی دریافت نکردید، مجددا در آزمون مخصوص به آن مهارت شرکت کنید!

بهتر است بدانید برای دریافت پذیرش از برخی دانشگاه‌ها، لازم است که در یک مهارت مانند مهارت نوشتن، نمره خاصی را دریافت کنید. آزمون آیلتس تک مهارتی به شما این فرصت را می‌دهد که بدون نیاز به پاسخ‌ دادن دوباره به سوالات سایر مهارت‌ها، شانس خود را برای دریافت نمره بهتر در یک مهارت امتحان کنید.

برای شرکت در آزمون تک مهارتی آیلتس باید 60 روز پس از آزمون اصلی اقدام کنید. لازم است به این نکته توجه کنید که پس از یک بار شرکت در آزمون آیلتس، فقط یک بار می‌توانید در آزمون تک‌مهارتی شرکت کنید. مدل سوالات این آزمون، کاملا مشابه آزمون اصلی است. نمرات سایر مهارت‌های آزمون، پس از شرکت در آزمون تک مهارتی آیلتس به کارنامه شما اضافه می‌شود. توصیه می‌کنیم که پیش از شرکت در این آزمون، از شرایط تایید نتیجه این آزمون توسط دانشگاه مقصد خود مطلع شوید.

 

 

مزایای آزمون تک مهارتی آیلتس

انتخاب میان شرکت مجدد در آزمون آیلتس یا شرکت در آزمون آیلتس تک مهارتی ممکن است برای شما چالش‌برانگیز باشد. البته ما در ادامه، به شرح ویژگی‌های و تفاوت‌های این دو آزمون می‌پردازیم تا پروسه انتخاب را برای شما ساده‌تر کنیم.

 

قیمت آزمون آیلتس

 

هزینه کمتر آیلتس تک‌مهارتی

هزینه آزمون آیلتس اصلی نسبت به آزمون آیلتس تک مهارتی بیشتر است. به همین علت، می‌توان گفت که این آزمون، صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

 

صرف زمان کمتر جهت آمادگی برای آزمون آیلتس

با شرکت در آزمون تک مهارتی آیلتس، نیازی به مطالعه مجدد سایر مهارت‌ها ندارید. با توجه به اینکه فاصله میان آزمون اصلی تا آیلتس تک مهارتی حداقل 60 روز است، شما می‌توانید تمام مدت 60 روز را به مطالعه و تمرین یک مهارت اختصاص دهید. در این صورت، احتمال دریافت نمره بالاتر در مهارت مد نظر شما افزایش می‌یابد. برای دریافت نتیجه بهتر در این آزمون، می‌توانید در دوره‌های تک‌مهارتی آیلتس کالج آریام شرکت کنید و سطح دانش زبان انگلیسی خود را در یکی از چهار مهارت اصلی به‌شکل اصولی و درست افزایش دهید.

 

اعتماد‌به‌نفس بالاتر در آزمون اصلی

اگر شما در یکی از مهارت‌های مربوط به آزمون، تسلط کافی نداشته باشید، ممکن است عملکردتان در سایر قسمت‌ها نیز به خطر بیفتد! آزمون آیلتس تک مهارتی به شما آرامش خاطر خوبی در مورد نتیجه آزمون اصلی می‌دهد. با آگاهی به این موضوع که امکان شرکت دوباره در آزمون برای یک مهارت وجود دارد، می‌توانید در سایر قسمت‌های آزمون هم بهتر عمل کنید.

 

محل برگزاری آزمون تک‌مهارتی آیلتس

طبق گزارش سایت ielts.org در حال حاضر، امکان شرکت در آزمون تک‌مهارتی، فقط در کشور استرالیا فراهم است. این آزمون برای هر دو مدل آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود و تا امروز، ثبت ‌نام فقط برای نوع آیلتس کامپیوتری امکان‌پذیر بوده است. آزمون تک مهارتی آیلتس در شهرهای ملبورن، سیدنی، آدلاید، بریزبن، پرث، کارینز، ولونگونگ، کانبرا و هوبارت برگزار می‌شود. هزینه آیلتس تک مهارتی در حال حاضر 259 دلار است.

 

سخن پایانی

آزمون تک مهارتی آیلتس به‌تازگی توسط طراحان آزمون آیلتس معرفی شده است تا استرس داوطلبان این آزمون در جلسه امتحان کاهش یابد و در نتیجه، میانگین نمرات آن‌ها افزایش پیدا کند. ساختار آزمون تک‌مهارتی، کاملا مشابه آزمون اصلی است و نمره آن همراه با نمره سایر مهارت‌ها که در آزمون اصلی به دست آورده‌اید، گزارش می‌شود. برای دریافت اطلاعات جدید در مورد این آزمون و اطلاعات شرکت در دوره‌های تک‌مهارتی آیلتس، می‌توانید به سایت کالج آریام مراجعه کنید. همچنین برای آگاهی از اخبار جدید در مورد آزمون تک مهارتی آیلتس، مقالات سایت کالج آریام را دنبال کنید تا در جریان هرگونه آپدیتی در این زمینه قرار بگیرید.

 

سوالات متداول

چه کسانی می‌توانند در آزمون آیلتس تک مهارتی شرکت کنند؟

کسانی که در آزمون آیلتس اصلی و آیلتس نوع کامپیوتری شرکت کرده‌اند و پس از گذشتن 60 روز از آزمون اصلی قصد ثبت‌ نام در آزمون آیلتس تک مهارتی را دارند.

 

آیا در حال حاضر امکان ثبت ‌نام در آزمون آیلتس تک مهارتی وجود دارد؟

بله، در حال حاضر این آزمون در برخی از شهرهای استرالیا مانند ملبورن و سیدنی برگزار می‌شود.

 

آیا آزمون تک‌مهارتی به‌جز استرالیا، در کشورهای دیگر هم برگزار می‌شود؟

خیر، اما به‌زودی امکان شرکت در این آزمون در کشورهای دیگر نیز وجود خواهد داشت.

 

نمره سایر مهارت‌ها به چه شکلی در کارنامه گزارش می‌شود؟

نمره سایر مهارت‌ها که در آزمون اصلی به دست آورده‌اید، همراه با نمره مهارتی که در آزمون تک‌مهارتی کسب کرده‌اید، گزارش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *