IELTS

موفقیت در آزمون آیلتس

موفقیت در آزمون آیلتس

موفقیت در آزمون آیلتس مستلزم آمادگی مناسب برای شرکت در این آزمون معتبر جهانی است. ضروری است که از قبل بر هر بخش آزمون تسلط داشته باشید تا در طول امتحان دچار مشکل نشوید. آمادگی شما به کاهش استرس و اضطرابتان کمک می‌کند و در نتیجه شانس شما را برای کسب نمره مورد نظر در آیلتس افزایش می‌دهد. اگرچه برخی از شرکت‌کنندگان، آزمون آیلتس را سخت‌ترین چالش در مسیر پیشرفت خود می‌دانند؛ اما قطعا راه‌هایی برای غلبه بر این چالش وجود دارند.

اگر قصد دارید بهترین عملکرد خود را در آزمون آیلتس داشته باشید، جای درستی آمده‌اید. ما قصد داریم در این مطلب ترفندها و نکاتی را برای موفقیت در آزمون آیلتس به شما ارائه دهیم تا شما را در مسیر رسیدن به هدفتان یاری کنند.

 

12 ترفند برای موفقیت در آزمون آیلتس را بشناسید

همان‌طور که می‌دانید آیلتس یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین آزمون‌های زبان است. نتایج آن در سراسر جهان معتبر است و توسط موسسات و دولت‌های برتر به رسمیت شناخته می‌شود. باید بدانید که برای کسب موفقیت در آیلتس هیچ راه‌حل سریعی وجود ندارد. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که آماده شوید و تمرین کنید. با این حال، قطعا چند ترفند و قدم مهم و آسان وجود دارد که می‌توانید برای افزایش شانس خود برای کسب نمره بالا در آزمون انجام دهید. در ادامه 12 مورد از ترفندهای آیلتس را به شما معرفی می‌کنیم.

 

تست‌های آزمایشی استاندارد انجام دهید

مسلما هر کسی می‌داند که برای موفقیت در آزمون آیلتس، باید تست‌های آزمایشی زیادی انجام دهد؛ اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که این تست‌ها باید مطابق با استانداردهای آزمون واقعی باشند. با انجام این تست‌ها شما با مدیریت زمان و شرایط آزمون آشنا می‌شوید، مغز شما به آن عادت می‌کند و در نتیجه عملکرد بهتری در آزمون آیلتس خواهید داشت. شما می‌توانید در وبسایت‌های The British Council IELTS website، IELTS.org و Cambridge IELTS website به تست‌های معتبر دسترسی داشته باشید.

یکی از آزمون‌های بسیار موثر در زمینه آیلتس، آزمون ماک (Mock) است که برای سنجش سطح زبان به‌کار می‌رود. این آزمون کاملا مشابه تست آیلتس است و به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا با نمونه سوالات آزمون اصلی آشنا شوند و سطح زبان خود را برای آیلتس بسنجند. با شرکت در آزمون ماک شما متوجه می‌شوید که در کدام بخش ضعف دارید و در نتیجه برای آزمون اصلی آمادگی کاملی خواهید داشت. آزمون ماک فقط در برخی موسسات مانند کالج آریام برگزار می‌شود و برای موفقیت شما قدم بسیار بزرگی خواهد بود.

آزمون آیلتس

 

در کلاس‌ها و دوره‌های معتبر شرکت کنید

یکی از نکات موفقیت در آیلتس، شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های معتبر، چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت حضوری است. با شرکت در این دوره‌ها شما می‌توانید با روش‌های صحیح آمادگی برای آزمون آشنا شوید، به معتبرترین منابع ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ دسترسی داشته باشید و از همه نظر خود را برای آزمون آماده کنید. البته همه این‌ها مستلزم انتخاب موسسات باتجربه و معتبر در زمینه آیلتس است. پیشنهاد ما به شما کالج آریام است. تجربه و سابقه درخشان این کالج، کلاس‌های آیلتس آریام را به کلیدی برای موفقیت شما در آزمون آیلتس تبدیل می‌کند.

 

از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان بهره ببرید

امروزه، خوشبختانه راه‌های متنوع و جذابی برای تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی وجود دارند. در این میان می‌توان به اپلیکیشن‌های آموزش زبان اشاره کرد. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به شیوه‌ای کاملا سرگرم‌کننده و جذاب به شما در بهبود مهارت‌های چهارگانه زبان کمک کنند. این گزینه‌های همیشه در دسترس، یک راه آسان برای موفقیت در آیلتس هستند که هرگز نباید از آن‌ها چشم‌پوشی کنید.

 

شناخت و استفاده از منابع یادگیری آیلتس را جدی بگیرید

در میان انبوهی از منابع موجود در بازار، مهم است که شما معتبرترین و بهترین منابع آزمون آیلتس را بشناسید و از آن‌ها در مسیر موفقیتتان بهره ببرید. لازم نیست دور خود را با منابع متعدد پر کنید، فقط کافیست منابعی را برگزینید که با استانداردهای آزمون جهانی آیلتس مطابقت دارند. رعایت همین موضوع، از نکات موفقیت در آیلتس است و شما را از بقیه متمایز می‌کند.

 

پادکست‌های انگلیسی گوش دهید

اگر واقعا به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، می‌توانید در تست آیلتس به‌خوبی عمل کنید. پس به یاد داشته باشید که هر چیزی که توانایی‌های انگلیسی شما را افزایش دهد برای موفقیت در آیلتس مفید است. در همین راستا گوش ‌دادن به پادکست‌های انگلیسی و تماشای فیلم و اخبار به زبان اصلی می‌تواند معجزه بیافریند. بر خلاف تصور برخی افراد، این کارها نه تنها اتلاف وقت نیست، بلکه روشی موثر برای موفقیت در آزمون، خصوصا موفقیت در لیسنینگ آیلتس است.

پادکست به زبان انگلیسی

 

نحوه محاسبه نمرات آیلتس را بدانید

اینطور نیست که نحوه محاسبه نمرات آیلتس وظیفه تصحیح‌کنندگان آزمون است و به شما ربطی ندارد. شما باید بدانید که نمره‌دهی آیلتس به چه صورت انجام می‌شود تا 100 درصد برای آن آماده شوید. در هر بخش از آزمون به شما نمره‌ای از یک تا نه داده می‌شود. در نهایت، میانگین امتیاز شما به‌عنوان نمره کلی آزمون در نظر گرفته می‌شود. همین موارد خاص و به‌ نظر بی‌اهمیت، می‌توانند از مهم‌ترین ترفندهای آیلتس برای موفقیت باشند.

 

سطح واژگان خود را برای موفقیت در آزمون آیلتس بالا ببرید

متون آیلتس از کلمات سطح بالایی استفاده می‌کنند که ممکن است در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه نشوید. تا جایی که می‌توانید کلمات جدید یاد بگیرید و لغات آیلتس خود را تقویت کنید. افزایش سطح واژگان می‌توانند نقش بسیار پررنگی در موفقیت در رایتینگ آیلتس و خصوصا موفقیت در ریدینگ آیلتس داشته باشند.

 

رایتینگ خود را تقویت و بازخورد دریافت کنید

بر اساس آمار، بخش رایتینگ یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌ها برای داوطلبان آزمون آیلتس است. این در حالی است که این بخش نقش زیادی در کسب نمره بالا دارد و نشان‌دهنده مهارت‌های نوشتاری شما است. بهترین راه برای موفقیت در رایتینگ آیلتس، تمرین زیاد و دریافت بازخورد است. سعی کنید از منابع رایتینگ معتبر استفاده کنید، زیاد بنویسید و از یک استاد یا فرد باتجربه بازخورد بگیرید؛ در این صورت می‌توانید مهارت‌های رایتینگ خود را به بهترین شکل تقویت کنید.

 

برای چالش‌های بخش اسپیکینگ کاملا آماده باشید

بخش اسپیکینگ احتمالا یکی از پراسترس‌ترین بخش‌ها برای داوطلبان است؛ چرا که آزمون‌گر ممکن است به شیوه‌های مختلف شما را در این بخش به چالش بکشد. با توجه به این موضوع، برای موفقیت در اسپیکینگ آیلتس، بهترین راه تمرین ‌کردن با یک پارتنر است. می‌توانید از یک استاد کمک بگیرید و برای تسلط کامل بر این بخش با او تمرین کنید. همین‌طور ضبط ‌کردن و گوش ‌دادن صدای خود حین صحبت می‌تواند کمک بزرگی باشد.

این نکته را هم در نظر بگیرید که تمرین روی لهجه، می‌تواند نشان‌دهنده مهارت بالای شما در اسپیکینگ باشد. علاوه بر تمام این موارد، استفاده از منابع اسپیکینگ، دید بهتری از این بخش به شما خواهد داد و می‌تواند یک گزینه عالی برای موفقیت در اسپیکینگ آیلتس در نظر گرفته شود.

 

مدیریت زمان در آزمون آیلتس را یاد بگیرید

برای کسب نمره بالا، باید زمان خود را عاقلانه مدیریت کنید. آشنایی کامل با ساختار آزمون، تمرین و شرکت در آزمون‌های آزمایشی می‌توانند به شما در مدیریت زمان کمک بزرگی بکنند. با توجه به این موضوع، فقط تقویت مهارت‌های چهارگانه برای موفقیت در آزمون آیلتس کافی نیست؛ بلکه شما باید مهارت مدیریت زمان را هم یاد بگیرید.

مدیریت زمان در آزمون آیلتس

 

تمام حواستان را به زبان انگلیسی عادت دهید

هیچ روزی را بدون تمرین و تکرار به زبان انگلیسی و تقویت مهارت‌های چهارگانه خود نگذرانید. کلید موفقیت در آزمون آیلتس، عادت ‌دادن تمام حواس به زبان انگلیسی است. بگذارید انگلیسی برای چشم، گوش و زبانتان عادی شود. برای مثال همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، تماشای فیلم یا گوش دادن به پادکست، در کنار منابع لیسنینگ، می‌تواند گوش شما را به انگلیسی عادت دهد و موفقیت در لیسنینگ آیلتس را تضمین کند.

برای اینکه چشمتان به انگلیسی عادت کند، سعی کنید متون زیادی بخوانید. خواندن داستان‌ها و خبرها به زبان انگلیسی بسیار مفید است. با این کار قدم بزرگی برای موفقیت در ریدینگ آیلتس بر می‌دارید. در نهایت، بسیار مهم است که هر روز زمانی را به تمرین مهارت‌های چهارگانه زبان اختصاص دهید تا بهترین عملکرد را در آزمون داشته باشید.

 

هدف خود را تعیین و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید

اگرچه این آخرین موردی است که به‌عنوان نکات موفقیت در آیلتس عنوان می‌کنیم؛ اما در واقع، اولین قدمی است که باید در این مسیر بردارید. شما باید تعیین کنید که هدفتان از شرکت در آزمون آیلتس چیست. مشخص کنید که به دنبال کسب چه نمره‌ای هستید تا بر اساس آن بهترین برنامه‌ریزی را انجام دهید. سعی کنید یک جدول زمانی مطالعه داشته باشید تا به شما کمک کند زمان خود را به‌طور موثر برنامه‌ریزی کنید. واقع‌بین باشید و زیاده‌روی نکنید؛ وگرنه تسلیم استرس و خستگی خواهید شد.

 

جمع‌بندی

اگر در جستجوی ترفندهایی برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس هستید، پس حتما مسیر موفقیت شما از این آزمون می‌گذرد. با وجود چالش‌ها و سختی‌های آزمون آیلتس، رعایت یک سری نکات می‌توانند تضمین‌کننده موفقیت شما باشند. ما در این مقاله تلاش کردیم کاربردی‌ترین ترفندها برای موفقیت در آزمون آیلتس را در اختیار شما بگذاریم. به یاد داشته باشید که همه چیز به تلاش و پشتکار شما بستگی دارد.

ما در کالج آریام در کنار شما هستیم تا طی کردن مسیر موفقیت به‌سمت آیلتس را برایتان هموارتر کنیم.

 

سوالات متداول

چطور در بخش لیسنینگ آیلتس موفق شویم؟

در کنار استفاده از منابع معتبر لیسنینگ و شرکت در دوره‌های باکیفیت، تماشای فیلم، اخبار و گوش‌دادن به پادکست‌های انگلیسی راهی بسیار عالی برای موفقیت در بخش لیسنینگ است.

 

سخت‌ترین قسمت در آزمون آیلتس کدام است؟

بر اساس آمار کمترین نمره مربوط به بخش رایتینگ است. همچنین بخش اسپیکینگ برای داوطلبان بسیار استرس‌زا است؛ بنابراین روی این دو بخش به اندازه کافی تمرکز و مهارت‌های خود را تقویت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *